یادداشت/ غلامرضا بنی‌اسدی

۱۳ آبان و راهبردِ تحقیر شیطان!

حرف دیروز و امروز نیست. ۸۰ سال ریشه در جغرافیا و تاریخ ما دارد این مرگ بر آمریکا. حالا چند دهه زمزمه می‌کردیم به خاطر جباران دست‌نشانده آمریکا اما چهل و پنج سال است که به بلندترین صدا فریاد می‌کنیم مرگ بر آمریکا را. هر روز هم بر صلاحیت شعار و صلابت صدای‌مان افزوده می‌شود به خاطر توطئه‌های جدید و جنایت‌های نو که در حق ما روا می‌دارند.
کد خبر: ۶۲۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱ - 04November 2023

۱۳ آبان و راهبردِ تحقیر شیطان!گروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ «غلامرضا بنی‌اسدی» پیشکسوت دفاع مقدس؛ سیاهه جنایت‌های آمریکا برای ما دفتر ۸۰ برگی است که هر برگش، ۳۶۵ برگه دیگر به ضمیمه دارد. حالا یک برگ سرخِ سرخ می‌شود به جنایت‌هایی چون زدن هواپیمای مسافربری ما با موشک و یک روز زرد است مثل خزانی که با تحریم دارو در نظام سلامت ایجاد می‌کنند. دیگر برگ هم سیاه است به توطئه‌های تحریم و هزار مصیبتِ دیگر. به همین دلیل است که «مرگ بر آمریکا» از زبانِ ما نمی‌افتد. برای ما- البته- «مرگ بر آمریکا یک شعار نیست، یک خط‌مشی است.»

 این جمله رهبر انقلاب را بگذارید به حساب «نقل قول طلایی» که در سبکِ خبری «قالی ایرانی» جایگاه ویژه دارد. با این توضیح که این «مرگ بر آمریکا» حرف امروز و دیروز نیست. حرف به حرف آن ریشه در ظلمِ دامنه‌دار و دامن‌گسترِ آمریکا بر ملت، تاریخ و هویتِ ایران دارد. همان که رهبر انقلاب، آدرس آن را چنین می‌دهند؛ {این خط مشی} «از دل توطئه‌ها و دشمنی‌های بی‌پایان آمریکا با ملت ایران در طول هفت دهه گذشته نشأت گرفته است.» در حقیقت یک واکنش طبیعی است به حق‌کشی‌های غیرطبیعی آمریکا که البته طبیعتِ خوی استکباری اوست. این هم بطلان یک پندارِ نادرست است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چنین بدان تصریح می‌کنند: «آمریکایی‌ها و کسانی که ساده‌لوحانه یا با انگیزه‌های دیگر حرف‌های آنان را تکرار می‌کنند، می‌گویند خصومت و توطئه‌های آمریکا پس از تسخیر سفارت این کشور شروع شد، اما این ادعا کاملا دروغ است؛ چراکه واقعیات تاریخی نشان می‌دهد خصومت آمریکایی‌ها با ملت ایران، ۲۶ سال قبل از تسخیر سفارت، یعنی از کودتای ظالمانه ۲۸‌ مرداد ‌۱۳۳۲ علیه دولت ملی دکتر مصدق شروع شده است.»

حتی زمانی دورتر را هم می‌شود نشان داد که ملت ایران از نام آمریکایی‌ها در کنار روس‌ها و انگلیسی‌ها متنفر شدند؛ جنگ جهانی دوم و اشغال ایرانِ بی‌طرف توسط متفقین. یعنی یک دهه دیگر هم بر سابقه بیداد آمریکایی افزود. حرف دیروز و امروز نیست. ۸۰ سال ریشه در جغرافیا و تاریخ ما دارد این مرگ بر آمریکا. حالا چند دهه زمزمه می‌کردیم به خاطر جباران دست‌نشانده آمریکا اما چهل و پنج سال است که به بلندترین صدا فریاد می‌کنیم مرگ بر آمریکا را. هر روز هم بر صلاحیت شعار و صلابت صدای‌مان افزوده می‌شود به خاطر توطئه‌های جدید و جنایت‌های نو که در حق ما روا می‌دارند. ماجرای تسخیر لانه جاسوسی هم علاوه بر این سابقه نفرت، دلایل به روز و آشکار هم داشت چنان که رهبر معظم انقلاب همچنین با استناد به اسناد سفارت آمریکا می‌گویند: «این اسناد نشان می‌دهد که سفارت آمریکا از روزهای اول پیروزی انقلاب، یعنی ۱۰ ماه قبل از تسخیر سفارت، مرکز توطئه و جاسوسی، طرح‌ریزی کودتا و جنگ داخلی و مدیریت رسانه‌های ضدانقلاب بوده است.» پس مستند به آنچه گفته آمد می‌توان تصریح کرد این دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران علت دیگری دارد. غیر از ماجرای لانه جاسوسی. چنان که با آزادیخواهی و دین‌مداری و حق‌باوری در همه جای جهان درگیرند.

ماجرای غزه امروز نوع جدید این حق‌ستیزی است. اسرائیل هم اگر می‌زند به پشتوانه آمریکاست. این پنجه چدنی آمریکاست که یک روز در دستکشِ سیاهِ ستم‌شاهی، مردم را سیاه پوش می‌کند دیگر روز در دستکشی خونین صهیونیست‌ها. اگر آمریکایی‌ها نبودند همان مردم فلسطین، با چوب و سنگ هم که شده غاصبانِ قصاب را به دریا می‌ریختند. این که اسرائیل چون خنجر در گلوی خاورمیانه مانده است به خاطر حمایت تمام قد آمریکا از جنایت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار