تجلیل از احمدرضا احمدی در جایزه داستان تهران

در مراسم اختتامیه جایزه «داستان تهران» از احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده پیشکسوت ایرانی تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۶۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ - 19December 2015

تجلیل از احمدرضا احمدی در جایزه داستان تهران

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر دفاع پرس در این مراسم با هدف تجلیل از تلاشهای احمدرضا احمدی در زمینه پاسداشت شهر تهران در شعرها و داستانهای او، آیین بزرگداشتی برای این نویسنده و شاعر برپا خواهد شد.
 
احمدرضا احمدی متولد سال 1319 در کرمان است. او از سال 1349 تا زمان بازنشستگی یعنی سال 1373 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار بود که  تدوین ردیف موسیقی ایرانی، آوازهای محمدرضا شجریان، شعرخوانی و ضبط صدای شاعران مهم (نیما یوشیج، احمد شاملو، نادر نادرپور، فروغ فرخزاد، یدالله رؤیایی، نصرت رحمانی و...) از جمله فعالیتهای او در کانون بوده است. احمدی از 20 سالگی به سرودن شعر پرداخت و نخستین مجموعه شعرش را با عنوان «طرح» در سال 1340 منتشر کرد که مورد توجه بسیاری از شاعران و منتقدان دهه 40 قرار گرفت. او همچنین آثاری در ادبیات کودک و نوجوان دارد.
 
«روزی برای تو خواهم گفت»، «چای درغروب جمعه روی میز سرد میشود»، «ساعت 10 صبح بود»، «عزیز من»، «یک منظومه دیریاب در برف و باران یافت شد»، «عاشقی بود که صبحگاه دیر به مسافرخانه آمده بود»، «از نگاه تو زیر آسمان لاجوردی»، «ویرانههای دل را به باد میسپارم»، «لکهای از عمر بر دیوار بود»، «قافیه در باد گم میشود»، «هزار پله به دریا مانده است»، «نثرهای یومیه»، «ما روی زمین هستیم»، «من فقط سفیدی اسب را گریستم»، «وقت خوب مصائب»، «روزنامه شیشهای»، «طرح»، «روی دریا فقط یک قایق کاغذی مانده است»، «دفترهای واپسین»، «زنی در کنار ویترینها» و «خواب و خواب و خواب خوابی نیست» از جمله مجموعههای شعر هستند.
 
دومین جایزه «داستان تهران» را ماهنامه داستان همشهری برگزار میکند و و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برج میلاد، معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، دانشگاه تهران و شهرداری منطقه 12 همکاران برگزاری این جشنواره هستند.

مراسم پایانی دومین جایزه داستان تهران، مطابق اعلام قبلی دبیرخانه، عصر پنجشنبه سوم دی ماه، در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار خواهدشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار