وزیر امور خارجه آمریکا:

آمریکا با اداره غزه توسط اسرائیل مخالف است

آنتونی بلینکن در پایان نشست دو روزه گروه ۷ در توکیو، با تکرار موضع کاخ سفید، گفت: پس از پایان یافتن درگیری ها، غزه نمی‌تواند توسط اسرائیل یا حماس اداره شود.
کد خبر: ۶۲۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳ - 08November 2023

وزیر امور خارجه آمریکا: آمریکا با اداره غزه توسط اسرائیل مخالف استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از مذاکرات وزرای خارجه گروه ۷ در ژاپن، «عناصر کلیدی» را که برای ایجاد «صلح و امنیت پایدار» ضروری است، فهرست کرد. به نظر می‌رسد که آمریکا مایل به باز کردن گفت‌وگو درباره سناریو‌های پس از جنگ است.

بلینکن گفت: نباید هیچ جابه‌جایی اجباری فلسطینی‌ها از غزه نه اکنون نه پس از جنگ وجود داشته باشد، اما باید این اطمینان وجود داشته باشد که از غزه به عنوان بستری برای تروریسم یا سایر حملات خشونت آمیز، استفاده نشده و پس از پایان درگیری، غزه دوباره اشغال نخواهد شد.

این مقام آمریکایی همچنین نسبت به تلاش برای محاصره یا تحریم غزه یا هرگونه کاهش در قلمرو غزه هشدار داد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه پیشنهاد کرد که اسرائیل پس از جنگ، کنترل امنیت غزه را در دست بگیرد.

با این حال، مقامات آمریکایی روز بعد گفتند: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از «اشغال مجدد غزه توسط نیرو‌های اسرائیلی» حمایت نمی‌کند.

بلینکن دیدگاه واشنگتن را تکرار کرد که غزه نمی‌تواند توسط حماس اداره شود، گروهی که در حال حاضر بر این منطقه حکومت می‌کند.

وی با اشاره به حمله این گروه به اسرائیل که منجر به بمباران تلافی جویانه غزه شد که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰ هزار نفر در خاک فلسطین شد، گفت: حضور حماس در غزه به سادگی باعث تکرار ۷ اکتبر (۱۵ مهر) می‌شود. اکنون، واقعیت این است که ممکن است در پایان جنگ نیاز به دوره‌ای انتقالی وجود داشته باشد، اما ما شاهد اشغال مجدد نیستیم و آنچه من از رهبران اسرائیل شنیده‌ام این است که آن‌ها قصدی برای اشغال مجدد غزه ندارند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار