رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت راه‌اندازی بانک اطلاعات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس

عسگری گفت: اکنون نیازمند بانک اطلاعاتی به صورت سامانه‌ای هستیم تا از این طریق ظرفیت مجموعه‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس و برنامه‌های بلندمدت در این زمینه سنجیده شود و بر همان اساس برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد.
کد خبر: ۶۲۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ - 09November 2023

ضرورت راه‌اندازی بانک اطلاعات فرهنگی در حوزه دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «مجید عسکری» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در نشست کمیته هنری و سینمایی شواری هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای اخیر فلسطینی اظهار داشت: در سازمان‌ها و مجموعه‌های فرهنگی، اقدامات مختلفی با محوریت دفاع مقدس، ایثار، شهادت و مقاومت در حال انجام است.

وی افزود: جلسات کمیته هنری و سینمایی با هدف هم‌افزایی بیشتر در این زمینه برگزار می‌شود؛ بر همین اساس توقع است که در حوزه تولیدات و برنامه‌های مناسبتی سرفصلی باز شود تا بر اساس آن برنامه‌ریزی خوبی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه به رغم انجام کار‌های خوبی که صورت گرفته؛ متأسفانه تا به حال کار‌های زیرساختی کمتر انجام شده است، خاطرنشان کرد: اکنون نیازمند بانک اطلاعاتی به صورت سامانه‌ای هستیم تا از این طریق ظرفیت مجموعه‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس و برنامه‌های بلندمدت در این زمینه سنجیده شود و بر همان اساس برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در پایان صحبت‌های خود تأکید کرد: درباره وقایع روز مثل عملیات «طوفان الاقصی»؛ هر مجموعه‌ای به حد و توان خود در این زمینه زحماتی داشته، اما این اقدامات، جمع‌آوری نشده‌اند. حتی در این حوزه باید خلأها شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها تلاش کنیم.

«مرتضی اسکافی» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این نشست در سخنانی ضمن تأکید بر هم‌افزایی مجموعه‌ها و سازمان‌های فرهنگی استان برای تولید آثار فاخر هنری دفاع مقدس گفت: استان خراسان رضوی امسال میزبان مرحله منطقه‌ای تئاتر سنگر خواهد بود و علاوه بر این؛ در سال جاری خراسان رضوی توانست در جشنواره ملی فانوس، دارای سه اثر در رتبه دوم کشوری باشد.

در ادامه این جلسه؛ سایر اعضا برای ارائه بهتر آثار هنری در حوزه دفاع مقدس به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست ضمن اعطای احکام هیئت داوران جشنواره منطقه‌ای تئاتر سنگر از برخی از دست‌اندرکاران طرح سینمایی هشت در هشت؛ قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها