در کمیته هنری شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: افکار عمومی جهان پشتوانه مردم مظلوم فلسطین/ پیروزی‌های جبهه مقاومت مرهون اندیشه‌های دفاعی امامین انقلاب اسلامی است

یوسفعلی‌زاده گفت: اگر امروز جبهه مقاومت اسلامی فلسطین از فلاخن به موشک ترقی پیدا کرده، این تکامل را مرهون و مدیون هدایت‌های پیامبرگونه امامین انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۶۲۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳ - 09November 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: افکار عمومی جهان پشتوانه مردم مظلوم فلسطین/ پیروزی‌های جبهه مقاومت اسلامی مرهون اندیشه‌های دفاعی امامین انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کمیته هنری و سینمایی شواری هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به ریاست «مجید عسگری» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در موسسه آموزش عالی فردوس مشهد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار یوسفعلی‌زاده ضمن اشاره به اجرای عملیات «طوفان الاقصی» توسط نیرو‌های مقاومت اسلامی فلسطین و نیز جنایات اخیر رژیم صهیونستی در غزه، اظهار داشت: شهادت افتخار و پیشه اولیای دین ما است، زیرا امام خمینی (ره) در این باره فرمودند: «بکشید ما را ملت بیدارتر می‌شود».

شکست رژیم صهیونیستی در میدان نبرد

وی با بیان اینکه جنایتکاران صهیونیست در یک ماه اخیر به طور روزانه کودک‌کشی و جنایت داشتند، افزود: اسرائیل در میدان نبرد مغلوب مقاومت اسلامی فلسطین شده است چراکه ارتش این رژیم در برابر باریکه‌ای که از زمین، دریا و هوا محاصره شده و در طرف دیگر، خودشان به انواع سلاح‌های مدرن و روز مجهز هستند و از حمایت‌های خارجی برخودار هستند؛ کاری از پیش نبرده و گرفتار طوفان الاقصی شده‌اند که به همین جهت باید خداوند را شاکر بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه تأکید کرد: به رغم تسلط امپراتوری رسانه‌ای و جنگ فرهنگی موجود؛ جامعه هنری، فرهنگی و تبلیغی در سطح جهان امروز به نفع مردم مظلوم غزه و حق غصب شده فلسطین وارد کار شده است. چنین رویدادی تا پیش از این، نمود عملیاتی نداشته است.

این مقام مسئول بیان داشت: همانطور که امام خمینی (ره) درباره قیام سیدالشهداء (ع) تاکید داشتند که خون بر شمشیر پیروز است؛ امروز شاهد هستیم که با تحولات اخیر فلسطین، مظلوم بر ظالم پیروز است و به تعبیر دیگر؛ طوفان الاقصی، طومار سال‌ها دیکتاتوری رسانه‌ای ظالمین را پیچیده است.

شکست غیرقابل ترمیم رژیم اشغالگر قدس در عرصه رسانه

یوسفعلی‌زاده ضمن اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی در حوزه اطلاعاتی و عملیاتی، در ادامه یادآور شد: این شکست غیرقابل ترمیم در حوزه تبلیغاتی نیز به امپراتور رسانه‌ای دشمن وارد شده است به طوری که از میان هزاران بلندگوی دروغ‌پرداز؛ هنر متعهد و مسئول در چنین شرایطی وارد میدان شده و ضمن آشکار شدن حقایق، مظلومیت‌ها و همچنین مقاومت و ایستادگی مردم مظلوم غزه از طریق رسانه‌ها تبیین می‌شود؛ بر همین اساس هنرمندان باید از طریق تولیدات هنری خود در حوزه فلسطین؛ به جبهه مقابله با ظلم و ظالم بپیوندند و به اندازه وسع خود نقش ایفا کنند.

وی تأکید کرد: امروز ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی نظیر شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ملت‌ها آشکار و عیان شده است. اگر امروز جبهه مقاومت اسلامی فلسطین از فلاخن به موشک ترقی پیدا کرده؛ این تکامل را مرهون و مدیون هدایت‌های پیامبرگونه امامین انقلاب اسلامی است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح برنامه‌های کمیته هنری و سینمایی شواری هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛ یک ماموریت بین بخشی و همگانی است و به طور خاص سازمان یا نهاد خاصی متولی آن نیست. تمام ساختار‌هایی که برابر قانون در نظام جمهوری اسلامی ایران اجازه کار فرهنگی و هنری دارند؛ یکی از وظایف تعیین شده برای آن‌ها، تولید اثر فرهنگی در حوزه دفاع مقدس است چراکه در این دوره تاریخی؛ برخلاف سایر دوره‌ها بخشی از ایران به‌عنوان امتیاز به بیگانگان واگذار نشد و این سند افتخار جمهوری اسلامی است.

جمهوری اسلامی معلم جبهه مقاومت

وی بیان داشت: این حماسه و افتخار ملی باید بیان شود چراکه جمهوری اسلامی معلم جبهه مقاومت است. اگر دست آن‌ها در برابر دشمنان پر شده؛ این کار توسط شخصیت موثری مثل سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» انجام گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه کمیته هنری و سینمایی شواری هماهنگی حفظ آثار انسجام‌بخش تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه است، افزود: هرچه از مقاومت و هویت ارزشی و دفاعی خود سخن بگوییم و گسترش این هویت را در جامعه امروز بیان کنیم به صورت دقیق به اهداف انقلاب دست پیدا کرده‌ایم.

یوسفعلی‌زاده با اعلام اینکه در آستانه ایام فاطمیه؛ خراسان رضوی میزبان ۱۲ شهید گمنام خواهد بود، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار است در مدت زمانی ۱۵ روز؛ پیکر پاک این شهیدان در نقاط مختلف استان مورد میزبانی قرار بگیرند و در ادامه در ۱۲ نقطه از استان تدفین شوند؛ بر همین اساس اعضای کمیته نسبت به تولید آثار هنری در حوزه شهدای گمنام اهتمام داشته باشند و آثار تولیدی؛ هم‌پای پیکر‌های مطهر به نمایش درآید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها