رئیس جمهور ترکیه در دیدار با حجت‌الاسلام رئیسی:

جهان اسلام باید فشار بر اسرائیل را افزایش دهد

شبکه دولتی «تی‌آرتی» ترکیه از دیدار رئیس‌جمهور این کشور با همتای ایرانی در تاشکند و گفتگو درباره مسائل دوجانبه و اوضاع غزه خبر داد.
کد خبر: ۶۲۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸ - 09November 2023
جهان اسلام باید فشار بر اسرائیل را افزایش دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه دولتی «تی‌آرتی» ترکیه از دیدار «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور با حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌ جمهور جمهوری اسلامی ایران در تاشکند ازبکستان خبر داد. 
 
طبق این گزارش، دو رئیس‌جمهور در این دیدار درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و تحولات غزه گفت‌وگو کردند.
 
اردوغان در خصوص غزه گفت: «جهان اسلام باید موضع مشترک اتخاذ کند، وارد عمل شود و فشار بر اسرائیل را افزایش دهد». وی همچنین گفت ترکیه آماده ایفای نقش ضامن در غزه است. 
 
رئیس‌جمهور ترکیه پیش‌تر در نشست سازمان همکاری اقتصادی در پایتخت ازبکستان اعلام کرد نشست بین‌المللی درباره اوضاع نوار غزه برای ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان ماه) در «استانبول» ترکیه برنامه‌ریزی شده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو در تاشکند پایتخت ازبکستان حضور دارد. او همچنین امروز در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو در تاشکند با «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد. 
 
حجت‌الاسلام رئیسی چهارشنبه ۱۷ آبان در رأس هیأتی و در نخستین سفر رسمی دوجانبه و در پاسخ به دعوت «امامعلی رحمان» رئیس‌جمهور تاجیکستان به دوشنبه سفر کرد. «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه که حجت‌الاسلام رئیسی را در سفرش به دوشنبه و سپس تاشکند همراهی می‌کند، امروز (پنجشنبه) ۱۸ آبان ماه در شبکه اجتماعی ایکس درباره این سفر و اسناد امضا شده، نوشت: در جریان سفر رئیس‌جمهور به تاجیکستان ۱۸ سند همکاری دوجانبه در زمینه‌های تجاری، فناوری، هنری، ترانزیت و انرژی به امضا رسید.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار