یادداشت/ علی عبدالصمدی

«عصای موسی» بلای جان صهیونیست‌ها

با گسترش فن‌آوری اطلاعات، جریان‌های حیاتی اسرائیل هدف حمله سایبری قرارگرفته‌اند.
کد خبر: ۶۲۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱ - 11November 2023

اعجاز «عصای موسی» (ع) در جنگ سایبری علیه رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- علی عبدالصمدی؛ حضرت موسی (ع) از پیامبران اولوالعزم است که در زمان حیات خود شریعت تازه‌ای آورد و قوم خود (یعنی بنی‌اسرائیل) را به توحید و یکتاپرستی دعوت کرد. نام ایشان و قصه‌ها و روایات مختلف از زیست و حیاتشان بار‌ها و به اشکال مختلف در قرآن مجید آمده است. نام کتاب مقدس حضرت موسی (ع) تورات است که شامل پنج بخش (پیدایش، خروج، لاویان، اعداد و تثنیه) است.

پیروان حضرت موسی (ع) به نام کلیمی یعنی پیروان حضرت موسی کلیم الله یا عبرانی یعنی کسانی که به زبان عبری تکلم می‌کنند، شناخته می‌شوند.

بر اساس آیات قرآن کریم حضرت موسی (ع) نه معجزه‌ی الهی داشتند که یکی از مهمترین‌شان عصای مقدس ایشان بود. عصای موسی (ع) نزد فرعون تبدیل به مار بزرگی شد و مار‌های ساحران را بلعید؛ در هنگام تشنگی قوم بنی‌اسرائیل، دوازده بار به زمین زده شد و دوازده چشمه‌ی آب (به تعداد اسباط باقی مانده از فرزندان حضرت یعقوب (ع)) از زمین جوشید. عصای موسی در داستان زندگی و نبوت آن پیامبر نقش و نماد ارتباط آن حضرت با ذات اقدس حق تعالی را ایفا می‌کند. عصای مقدس حضرت موسی (ع) نشان ارتباط پیامبر برگزیده‌ی خداوند با اوست.

حال در شرایط کنونی خاورمیانه بالاخص غزه، گروهی سایبری به نام «عصای موسی (ع)» شکل گرفته که چنانچه ذکر شد فعالیتش در فضای مجازی است و قصد نفوذ به سیستم‌های اطلاعاتی اسرائیل را دارد. بر اساس ادعای این گروه، کلیه‌ی دوربین‌های امنیتی اسرائیل به مدت یک سال تحت نفوذ و کنترل «عصای موسی (ع)» بوده است. بر مبنای گزارش خبرگزاری ایرنا، این گروه هکری اواخر آبان ماه سال گذشته اعلام کرد که به اطلاعات دولتی اسرائیل از جمله نقشه‌ها و اطلاعات حائز اهمیت مربوط به تاسیسات حیاتی این رژیم را با دقت ۵ سانتی‌متر در اختیار دارد.

به طور کلی، عملیات علیه اسرائیل و رژیم صهیونیستی مختص به عملیات استراتژیک نظامی نبوده و نیست و در زمینه‌های سایبری نیست حمله به این رژیم مشهود است. فعالیت‌های این گروه محدود به افشای اطلاعات محرمانه نبوده و بسیاری عملیات‌های دیگر نیز انجام داده است. به‌عنوان مثال این گروه هکری شبکه‌ی برق اسرائیل را هک و قطع کرده است.

به هر روی، با گسترش فن‌آوری در حوزه‌های سایبری، حال این عصای موسی (ع) است که اسرائیل را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/۱۳۳

نظر شما
پربیننده ها