برگزاری دهمین همایش علوم و مهندسی دفاعی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)

دهمین همایش علوم و مهندسی دفاعی با هدف هم‌افزایی دانشی با رویکرد شناخت و مقابله با تهدیدات نوین در حوزه مهندسی و بررسی فرصت‌ها و چالش‌های آن در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ - 11November 2023

دهمین همایش علوم و مهندسی دفاعی را برگزار می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، فرماندهی معظم کل قوا تأکیدات زیادی مبنی بر آمادگی دفاع همه‌جانبه در برابر تهدیدات داشته‌ند که شناخت دشمن یکی از موارد پر تکرار فرمایشات معظم‌له در سال‌های اخیر بوده؛ زیرا دشمن تهدیدات متنوعی را برای سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی در پیش گرفته است.

به‌عنوان مثال تهدیدات حوزه سایبری، تهدید در حوزه جنگ نوین (آلوده کردن مدارس دخترانه)، انتشار ویروس کرونا، بذر و محصولات تراریخته، جنگ ترکیبی، خرابکاری در صنایع، حذف نخبگان علمی و سیاسی، تنها بخشی از تهدیدات دشمن در طی این سال‌ها بوده است.

حال با توجه به این موضوع در مقابله با تهدیدات روزافزون دشمن می‌بایست از تمامی مؤلفه‌های قدرت ملی در امر تأمین حداکثری منافع و امنیت ملی بهره‌برداری کرد؛ لذا همایش علوم و مهندسی دفاعی که همه‌ساله برگزار و به‌عنوان نماد دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) شناخته می‌شود، در سال ۱۴۰۲ با رویکرد مقابله با تهدیدات نوین برگزار خواهد شد.

بر این اساس، رویکرد مقابله در برابر تهدیدات نوین در حوزه‌های دفاعی مانند جنگ الکترونیک، هوش مصنوعی و رباتیک، کشف و سنجش، حفاظت و ایمنی و رفع و دفع آلودگی جنگ نوین و سایر علوم مرتبط به مهندسی دفاعی، افق جدیدی را بر روی اساتید، مربیان و دانشمندان این حوزه‌ها می‌گشاید تا با تبادل دانش و تقویت و توسعه بنیه علمی سپاه پاسداران به ارائه یافته‌ها و نظریه‌های جدید، نشر و اشاعه دستاورد‌های تحقیقاتی و در نهایت به خرد جمعی در رویکرد آمادگی دفاع همه‌جانبه در برابر این تهدیدات برسند.

از این روی، دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) دهمین همایش علوم و مهندسی دفاعی را با هدف هم‌افزایی دانشی با رویکرد شناخت و مقابله با تهدیدات نوین در حوزه مهندسی و بررسی فرصت‌ها و چالش‌های آن در محور‌های مهندسی انفجار، مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل، جنگ نوین و علوم پایه، ایمنی و اقدامات تأمینی، مهندسی نت دفاعی، دفاع سایبری، مخابرات دفاعی و شبیه ساز‌های نظامی و هوشمندسازی برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ چهارم آذر به دبیرخانه همایش ارسال کنند تا در صورت تأیید در زمان برگزاری همایش که چهارم دی خواهد بود، ارائه شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها