معاون توسعه، مدیریت و حقوقی امور مجلس سازمان محیط زیست مطرح کرد؛

تقدیم ۱۱۱ شهید محیط‌بان در مقابله با شکارچیان غیر مجاز/ به‌کارگیری ۲۰۰۰ نفر از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در سازمان محیط زیست

انجم شعاع با بیان اینکه ۱۱۱ تن از محیط بانان در مقابله با شکارچیان غیر مجاز به شهادت رسیدند،گفت: بالغ بر دو هزار نفر از کارکنان سازمان محیط زیست از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان هستند.
کد خبر: ۶۲۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ - 12November 2023

تقدیم ۱۱۱ شهید محیط‌بان در مقابله با شکارچیان غیر مجاز/ به کارگیری ۲۰۰۰ نفر از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در سازمان محیط زیستبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «رضا انجم شعاع» معاون توسعه، مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز (یکشنبه) در جشنواره شهید رجایی و رونمایی از پوستر کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست که در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: امروز هم فرصتی پیش آمد دستاورد‌های سازمان به نمایش گذاشته شود و هم تقدیر از کارکنان نمونه صورت گرفت به طوری که حدود ۷۰ نفر از همکاران ما مورد تقدیر قرار گرفتند.

انجم‌ شعاع افزود: شاخص کاهش سطح مناطق تحت تأثیر گرد و غبار و پایش و خوداظهاری مستمر منابع آلاینده از جمله اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست بوده است؛ همچنین کاهش سهم سازمان حفاظت محیط زیست از روز‌های ناسالم کلان شهر‌ها از کل سال بر اساس مستند قانونی شاخص سند تحول دولت مردمی را شاهد بوده‌ایم.

معاون توسعه، مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مهم‌ترین دستگاهی که در بخش اجرا در حوزه گرد و غبار نقش دارد سازمان جهاد کشاورزی است و سازمان حفاظت محیط زیست نقش نظارتی دارد؛ پیشگیری و ممانعت از انتشار انواع آلودگی‌های آب و خاک هم تکالیف بسیاری از دستگاه‌ها است و سازمان حفاظت محیط زیست نظارت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته سامانه اطلاعات جغرافیایی، سامانه ملی فضای کسب و کار، ارتقای بهره‌وری و ایجاد سامانه جامع انجام شد و جز دستاورد‌ها بود همچنین تشکیل برنامه الکترونیک و هوشمندسازی از دیگر اقدامات است.

انجم‌شعاع درباره راه‌اندازی سامانه جامع محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: این سامانه با هدف شفاف سازی، چابک‌سازی و حذف مراجعات حضوری راه‌اندازی شده و ۴۰ زیر سیستم تخصصی دارد. همچنین این سامانه به درگاه ملی خدمات الکترونیک و هوشمند دولت متصل شده است.

معاون توسعه، مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: به شدت نیاز داریم که حوزه فناوری را تقویت کنیم و حداقل ۱۰ کارشناس آی تی نیاز است و باید برای هر دو استان حداقل دو کارشناس در نظر گرفت تا این سامانه‌های فناورانه را راهبری کنند و بتوانیم ۲۰ میلیون هکتار مناطق حفاظت محیط زیست را کامل محافظت کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در ۱۴ معاهده عضو است، گفت: تعهدات ناشی از اجرای سیاست‌های کلی محیط زیست، ابلاغی مقام معظم رهبری مد نظر است و ایجاد محیط زیست مطلوب برای آحاد جامعه در افق ۱۴۰۴ مورد توجه است.

انجم شعاع اظهار داشت: حفاظت از اکوسیستم‌های طبیعی کشور و ترمیم اثرات سو گذشته در محیط زیست همچنین پیشگیری و ممانعت از تخریب و آلودگی محیط زیست از وظایف سازمان است همچنین بررسی، مطالعه و تحقیق به منظور دستیابی یا حصول شناسایی در زمینه‌های مختلف محیط زیست و آموزش محیط زیست به منظور اشاعه و ارتقای سطح دانش و بینش زیست محیطی افراد جامعه از دیگر دستاورد‌های سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱۱ تن از محیط بانان معادل شهید جان باختند و ۳۶۹ محیط بان جانباز و مجروح شدند، خاطرنشان کرد: بالغ بر دو هزار نفر از کارکنان سازمان از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان هستند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها