مشاور امنیت ملی آمریکا از اذعان به جنایت جنگی رژیم‌صهیونیستی طفره رفت

مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه در مصاحبه با سی‌ان‌ان در پاسخ به سوالی درباره پایبند بودن رژیم صهیونیستی به قوانین جنگی گفت «من آنجا نیستم که بتوانم نقش قاضی را ایفا کنم».
کد خبر: ۶۳۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸ - 12November 2023

مشاور امنیت ملی آمریکا از اذعان به جنایت جنگی رژیم‌صهیونیستی طفره رفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه در پاسخ به سوالی درباره پایبند بودن رژیم صهیونیستی به قوانین جنگی گفت «من که آنجا نیستم که بتوانم نقش قاضی را ایفا کنم».

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، مدعی شد واشنگتن تمایلی به وقوع درگیری‌های مسلحانه در بیمارستان‌های غزه ندارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه سخنانش گفت: «نمی‌توان به شرایط پیش از شش اکتبر در غزه برگردیم».

سالیوان افزود: «با قطر و اسرائیل در خصوص مذاکرات ربوده شدگان در حال همکاری هستیم».

کاخ سفید پیشتر نیز ارتکاب رژیم صهیونیستی به جنایت جنگی را رد کرده بود.

این در حالی است که «فالکر تورک» از مقامات کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی در جنگ خود علیه غزه، مرتکب جنایت جنگی شده است.

«ویدانت پاتیل» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این اظهارات مدعی شد: «کاخ سفید درباره این ادعا تحقیق کرده و هیچ واقعیتی در این زمینه پیدا نکرده است».

این در حالی است که «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل امروز در مصاحبه‌ای گفت: «حمایت مطلوب از غیرنظامیان در غزه وجود ندارد و سازمان ملل ۱۰۱ نفر از نیروهایش را در جنگ غزه از دست داده است».

حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه که از یک ماه قبل آغاز شده است تاکنون به شهادت ۱۱ هزار و ۷۸ نفر و زخمی شدن ۲۷ هزار و ۴۹۰ نفر رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

بمباران بی وقفه منطقه غزه در حالی است که حملات به بیمارستان‌ها کشیده شده و به خصوص بیمارستان الشفاء بزرگترین بیمارستان غزه در محاصره قرار گرفته است و هیچ فردی امکان خروج از آن را ندارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار