یادداشت/ رسول حسنی

دلیل حمایت «غرب وحشی» از جنایت صهیونیست‌ها در نوار غزه

جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه در مقابل چشمان غرب مرتکب می‌شود، نه‌تنها نادیده گرفته می‌شود بلکه با حمایت مستقیم و غیرمستقیم آن‌ها نیز همراه است. مقامات غربی چنان از اسرائیل کودک‌کش حمایت می‌کنند که گویا کشته‌شدگان غزه انسان نیستند!
کد خبر: ۶۳۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۲ - 13November 2023
دلیل حمایت «غرب وحشی» از جنایت صهیونیست‌ها در نوار غزهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس _ رسول حسنی؛ جنایات صهیونیست‌ها در غزه تا حدی به مرحله جنون رسیده است که وزرای دولت رژیم صهیونیستی از نخست‌وزیر این رژیم درخواست می‌کنند تا بر سر مردم غزه بمب هسته‌ای بریزند؛ مردم گناهی جز وطن‌پرستی ندارند، مردمی که می‌خواهند در سرزمین آبا و اجدادی خود در صلح آرامش زندگی کنند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، نزدیک به ۱۰ هزار نفر از مردم غزه که ۸۰ درصد آن‌ها کودک و زن بودند، در اثر بمباران بی‌امان صهیونیست‌ها به خاک و خون کشیده شده‌اند؛ جنایتی که در مقابل چشمان مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و کرامت انسانی صورت گرفته است!

تکرار جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها این سؤال را در ذهن امت عربی و اسلامی مطرح می‌کند که علت حمایت مطلق غربی‌ها از وحشی‌گری و جنایت شنیع اسرائیلی‌ها در غزه چیست؟

نظریه‌ای وجود دارد که معتقد است، اسرائیل حیات خلوت غربی‌ها در قلب جهان اسلام است و ماموریت اصلی آن حفظ منافع غربی‌ها و جلوگیری از قدرتمند شدن مسلمانان در خاورمیانه است؛ لذا غرب این رژیم را در جنگ با فلسطینی‌ها تنها نخواهد گذاشت.

اما نظر دیگری هست که حمایت غرب به‌ویژه آمریکا از موجودیت اسرائیل را «عامل دینی» می‌داند و این عامل یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث می‌شود نه‌تن‌ها غرب چشمان خود را بر این نسل‌کشی ببندد، بلکه به آن نیز مشروعیت ببخشد؛ چرا که این نظریه بر این اصل استوار است که فلسطینی‌ها و اعراب مسلمان شر مطلق هستند و باید ریشه‌کن شوند! این دیدگاه مبتنی بر دکترین «صهیونیسم» است و از سوی گروهی از مسیحیان پذیرفته شده است.

این گروه معتقدند، تأسیس «دولت اسرائیل» در سال ۱۹۴۸ یک ضرورت اجتناب ناپذیر بود، زیرا به پیشگویی‎های کتاب مقدس در عهد عتیق و جدید جامه عمل می‌پوشاند؛ بنابراین صهیونیست‌ها معتقدند، مسیحیان وظیفه خود را دفاع از «اسرائیل» می‌دانند و با هرگونه انتقاد نسبت به عملکرد اسرائیل مخالفت می‌کنند، به ویژه در آمریکا که بخشی از حامیان اسرائیل در آنجا وجود دارد. منظور ما از مسیحیت به عنوان یک دین نیست، زیرا مسیحیان حقیقی نیز مانند برادران مسلمان خود قربانی جنایات اسرائیل و حامیان آن هستند.

«مایک جانسون» رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا در اولین بیانیه خود درباره تجاوز صهیونیست‌ها به غزه مدعی می‌شود: «به عنوان یک مسیحی معتقدم کتاب مقدس به ما دستور می‌دهد که از اسرائیل حمایت کنیم.» همچنین «جان ویت» پدر «آنجلیا جولی» به این دلیل که دخترش از غزه حمایت کرده است در پلتفرم «X» نوشت: «من بسیار از دخترم ناامید هستم. زیرا او مانند بسیاری از افراد دیگر این موضوع را درک نمی‌کند که سرزمین خدا، سرزمین مقدس، سرزمین یهودیان است. ارتش اسرائیل باید از سرزمین اسرائیل و مردمش محافظت کند. این یک جنگ است... شما احمق‌ها می‌گویید که مشکل اسرائیل است. اما بدانید اسرائیل مورد حمله قرار گرفته است و این حیوانات ـ فلسطینیان ـ می‌خواهند یهودیان و مسیحیان را از بین ببرند.»

این‌ها نه مردم نادان هستند و نه یک اقلیت در آمریکا، بلکه جنبشی قوی هستند که چشمان خود را بر جنایت‌های صهیونیست‌ها بسته‌اند و حقیقت را نمی‌بینند و معتقدند هرکس با آن‌ها مخالف است، باید بمیرد.
چگونه رژیم صهیونیستی شهر غزه را بر سر اهالی آن ویران می‌کند؟ چگونه این رژیم به بهانه آزادی ۲۴۰ اسیر اسرائیلی، دو میلیون و ۴۰۰ نفر از مردم غزه را نادیده می‌گیرد؟ صهیونیست‌ها هزاران فلسطینی را اسیر کرده و یا ربوده‌اند و برای ۱۶ سال غزه را در محاصره قرار داده‌اند؛ با این حال دنیای به اصطاح متمدن غرب واکنشی در قبال این همه ظلم و جنایت نشان نمی‌دهد و حتی مقامات، شخصیت‌ها و نخبگان آمریکایی و غربی چنین وقایعی را مبارزه با «تروریسم اسلامی» می‌دانند و به هر جنبشی که با نام مقاومت اسلامی در از وطنش دفاع می‌کند، برچسب تروریسم می‌زنند!

ما باید از وقایع غزه درس بگیریم و مدام بازخوانی کنیم و با نقد و موشکافی کردن مسائل آن چراغی بسازیم که مسیر زندگی ما را روشن کند.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار