در جمع خبرنگاران؛

سردار حاجی‌زاده: احتمال گسترش درگیری‌ها در سطح منطقه/ آمریکایی‌ها در یک شب سه مرتبه با ایران مکاتبه داشتند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به جنگ غزه گفت: احتمال دارد که حد درگیری‌ها از این هم بیشتر شود، زیرا آینده خیلی مبهم است؛ ولی ایران برای همه شرایط، آماده است.
کد خبر: ۶۳۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳ - 13November 2023

سردار حاجی‌زادهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی «دانشمند برجسته، شهید طهرانی‌مقدم» که در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: شهید طهرانی‌مقدم سه خصیصه یک مدیر و فرمانده قوی را داشت؛ هم اخلاص داشت، هم انقلابی بود و دارای کارآمدی.

سردار حاجی‌زاده افزود: امروز اگر مدیران ما این سه خصیصه را داشته باشند در همه عرصه‌ها چه نظامی و چه حوزه‌های غیرنظامی می‌توانند موفق باشند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به الگوی مدیریتی شهید طهرانی‌مقدم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره این شهید فرمودند که او مدیریت نخوانده بود، ولی مدیریت طبیعی داشت. اگر این خصایص را در انتخاب مدیران داشته باشیم، می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص شرایط منطقه، بیان کرد: مسئله غزه امروز یک موضوع جهانی شده است و جنایتکار بودن رژیم صهیونیستی که از بیش از ۴۰ سال قبل توسط امام راحل و مسئولان جمهوری اسلامی ایران گفته می‌شد، امروز عمق جنایت‌های این رژیم را ملت‌ها در همه قاره‌ها متوجه شده‌اند.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: شاید در گذشته به مسئولان جمهوری اسلامی ایران انتقاد می‌شد که چرا در خصوص رژیم صهیونیستی این‌گونه سخن می‌گویید، اما اکنون کودک‌کش بودن و عمق جنایت‌های این رژیم برای همه روشن شده و عمر چندانی نخواهد داشت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه پیروزی رزمندگان فلسطینی یک پیروزی راهبردی بزرگ است، تصریح کرد: این پیروزی با اقدامات تاکتیکی صهیونیست‌ها، عملیات‌های جنایتکارانه آن‌ها و به شهادت‌ رساندن کودکان به هیچ وجه از بین رفتنی نیست؛ فلسطینی‌ها به طور مطلق پیروز هستند و در آینده همه دنیا این موضوع را خواهند دید.

وی در خصوص واکنش ایران نسبت به اقدامات حزب‌الله و گسترش جنگ به لبنان خاطرنشان کرد: امروز جنگ گسترش پیدا کرده و لبنان درگیر است؛ احتمال دارد که حد درگیری‌ها از این هم بیشتر شود چون آینده خیلی مبهم است؛ ولی ایران برای همه شرایط، آماده است.

سردار حاجی‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر تهدید ایران از سوی آمریکا، گفت: آمریکایی‌ها ایران را تهدید نمی‌کنند؛ آن‌ها مکاتباتی دارند و حتی در یک شب سه مرتبه با ایران مکاتبه داشتند که همه این مکاتبات با زبان تمنا و خواهش است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه عنوان کرد: ایران در شرایطی نیست که کسی بخواهد او را تهدید کند. ما در اوج قدرت هستیم و برای همه شرایط، خود را آماده کرده‌ایم.

وی همچنین درخصوص میزان توانمندی نیروی هوافضای سپاه، اظهار داشت: ما امروز فقط در حوزه موشکی در تراز جهانی نیستیم، بلکه در حوزه پهپادی، فضایی، پدافندی، رادار و سایر بخش‌ها نیز از الگوی شهید طهرانی‌مقدم استفاده شده است و دانشمندان پرتعدادی در مجموعه ما و همچنین در حوزه‌های عملیاتی حضور دارند.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: این مسیر تولید قدرت نه‌تنها در سطح منطقه‌ای بلکه در سطح جهانی نیز اتفاق افتاده است و سرمایه‌ای برای امنیت ملی و منطقه است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به سوالی مبنی بر زیر سوال بردن توان موشک‌های برد بلند از سوی غربی‌ها، عنوان کرد: من چنین مطلبی نشنیده‌ام و کسی چنین ادعایی نمی‌کند؛ امروز تجهیزات موشکی ایران در رزمایش‌ها، عملیات‌ها، زدن عین‌الاسد و جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله با رژیم صهیونیستی استفاده شده و این توانمندی کامل است؛ لذا فکر نمی‌کنم که کسی درباره آن ابهام داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی بهره‌مندی دانشگاهیان ایران از ظرفیت‌های علمی شهید طهرانی‌مقدم، گفت: این توانمندی با استفاده از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه توانمندی‌های کشور بوده و هنر شهید طهرانی‌مقدم و مدیریت او استفاده از همه ظرفیت‌هاست. اینکه فکر می‌کنیم یک سازمان دربسته بخواهد کاری انجام بدهد، اینگونه نیست.

سردار حاجی‌زاده اضافه کرد: ما اکنون ارتباط خوبی با اغلب شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها داریم و این توانمندی امروز به واسطه به میدان آمدن همه دانشگاه‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان کشور اتفاق افتاده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه درخصوص درخواست ملت‌ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و بی‌توجهی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به این خواسته‌ی جهانی، بیان کرد: رزمندگان فلسطینی و مجموعه ملت بزرگ فلسطین یک پیروزی در طوفان‌الاقصی به دست آوردند. این پیروزی یک پیروزی راهبردی است و ستون فقرات و پا‌های اسب بازنده شکست و در معرض قطع نخاع قرار گرفته است؛ لذا تلاش می‌کنند که یک پیروزی معادلی به دست بیاورند.

وی افزود: اما برای نتانیاهو و حکام رژیم صهیونیستی اصلاً چنین امکانی وجود ندارد و آن‌ها نمی‌توانند چنین دستاوردی را داشته باشند. امروز مسئله رژیم صهیونیستی قدری از موضوع انتقام، مقابله و آزادسازی اسرا فراتر رفته و به نظر می‌رسد این مسئله انتقام‌گیری شخصی نتانیاهو و حکام مستقر در رژیم صهیونیستی است؛ چون آن‌ها می‌دانند که اگر امروز آتش‌بس شود، کابینه جنگی با اختیارات فراوان کاملاً از دست خواهد رفت و نتانیاهو روز دوم باید به محاکمه برود.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: اکنون موضوع عمدتاً به یک موضوع فردی تبدیل شده و اگر یک ماه دیگر نیز این جنگ را ادامه دهند، فقط کشته‌هایی روی دست‌شان می‌مانَد که آمار آن را هم پنهان می‌کنند؛ این در حالی است که مشاهده می‌کنیم بالگرد‌های حمل مجروح و جنازه کار انتقال را از منطقه غزه به عقب با سوخت‌گیری هوایی انجام می‌دهند و بالگرد‌ها فرصت ندارند تا روی زمین فرود بیایند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه صهیونیست‌ها در حال دادن تلفات سنگین هستند، ولی عملیات‌شان هیچ دستاوردی برای آن‌ها نخواهد داشت، تصریح کرد: طوفان‌الاقصی یک پیروزی راهبردی برای فلسطین است و بقایایی که از رژیم صهیونیستی پس از این جنگ خواهد ماند، فاصله‌ای نجومی با شرایط پیش از جنگ خواهد داشت؛ در واقع اتفاقات این روزها مقدمه فروپاشی نهایی رژیم صهیونیستی است. دولت آمریکا هم که از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی برای کودک‌کشی هزینه می‌کند، خود را در سرنوشت رژیم صهیونیستی شریک کرده و هزینه این موضوع را می‌پردازد؛ البته در آینده این هزینه را بیشتر خواهند پرداخت.

وی درخصوص توان محور مقاومت در منطقه، گفت: امروز انصارالله یمن و محور مقاومت عراق هم پای کار آمده‌اند. آن‌ها که سلاح دارند با سلاح خود به میدان آمدند و مردم جهان نیز با جمعیت‌های چند صد هزار نفری از آمریکا فرانسه و انگلیس به تظاهرات و اعتراض علیه جنایات صهیونیست‌ها پرداخته‌اند.

سردار حاجی‌زاده یادآور شد: در گذشته چه مردم مظلوم فلسطین چه مردم مسئولان جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کردند تا جنایتکار بودن و کودک‌کش بودن سران رژیم صهیونیستی را به مردم ثابت کنند، اما امروز این موضوع اثبات شده و هزینه سنگینی به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، خاطرنشان کرد: این صحنه‌هایی که از جنایات رژیم صهیونیستی در خصوص کودکان، زنان، جوانان و افراد مسن و غیرنظامی که در حال به شهادت رسیدن هستند، دلخراش هستند؛ ولی این هزینه پیروزی نهایی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با پایان محدودیت‌های موشکی در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و اینکه برخی کشور‌ها اروپایی ادعا کردند که ما تحریم‌های موشکی در قبال ایران را لغو نمی‌کنیم، آیا این لغو تحریم‌ها تاثیری در خصوص توان موشکی ایران دارد یا خیر، گفت: هیچ تأثیری ندارد. ما در این سال‌ها با مجموعه اقداماتی که انجام داده‌ایم، خودکفا هستیم و از مواد معدنی، نفتی و عناصر اصلی که در کشور ما فراوان است تا ساخت موشک، همگی بومی هستند.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: چند سال قبل هم گفتم که اگر دور تا دور کشورمان را حصار بکشند، تولید موشک قطع نمی‌شود؛ چنانچه این کار را در سال‌های قبل هم انجام دادند. اکنون در‌ها باز شده و شاید برای موضوع صادرات وضع بهتر شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکنش ایران نسبت به اتفاقات اخیر در منطقه چه خواهد بود، عنوان کرد: ما کار‌های خود را در گذشته انجام داده‌ایم؛ اینکه امروز فلسطینی‌ها به جای سنگ، به وسیله موشک با دشمن مقابله می‌کنند به خاطر کار‌هایی است که در گذشته انجام شده است؛ لذا امروز نوبت جهانیان و کشور‌های عربی است که پای کار بیایند، تا با حرکت جمعی و بر اساس مطالبی که رئیس جمهور کشورمان در اجلاس اخیر فرمودند، بشود بقایای رژیم صهیونیستی را منهدم کرد و ملت فلسطین بتوانند کشورشان را آزاد کنند تا دیگر شاهد اینگونه جنایت‌ها در جهان نباشیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار