دیوان عالی کشور میزان مجازات جزای نقدی هر یک از شرکای کلاهبرداری را تعیین کرد

اعضای هیأت عمومی دیوان عالی کشور میزان مجازات جزای نقدی هر یک از شرکای بزه کلاهبرداری را معادل سهم هر یک از متهمان از کل مبلغ کلاهبرداری تعیین کردند.
کد خبر: ۶۳۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ - 13November 2023

دیوان عالی کشور میزان مجازات جزای نقدی هر یک از شرکای کلاهبرداری را تعیین کردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، جلسه وحدت رویه هیأت عمومی با موضوع تعیین میزان مجازات جزای نقدی هر یک از شرکای بزه کلاهبرداری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور و قضات عالی رتبه این دیوان برگزار شد.

در این جلسه درباره اختلاف نظر بین شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر استان سمنان و شعبه سی و یکم دادگاه تجدیدنظراستان فارس در زمینه تعیین میزان مجازات جزای نقدی هر یک از شرکای بزه کلاهبرداری با استنباط از ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر استان سمنان مجازات شریک جرم را مجازات فاعل مستقل دانسته و جزای نقدی هر یک از شرکای جرم کلاهبرداری را معادل کل مبلغ کلاهبرداری در نظر گرفته است، اما شعبه سی و یکم دادگاه تجدیدنظر استان فارس میزان مجازات جزای نقدی هر یک از شرکای جرم کلاهبرداری را معادل سهم هر یک از متهمین از کل مبلغ کلاهبرداری در نظر گرفته است.

قضات هیأت عمومی دیوان عالی کشور پس از بحث مفصل پیرامون موضوع مطرح شده، در نهایت، رأی شعبه سی و یکم دادگاه تجدیدنظر استان فارس را که بر اساس آن میزان مجازات جزای نقدی هر یک از شرکای جرم کلاهبرداری معادل سهم هر یک از متهمین از کل مبلغ کلاهبرداری در نظر گرفته شده است، قابل تأیید دانستند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار