آیین نکوداشت بانو «دباغ» در همدان برگزار می‌شود

آیین نکوداشت بانو «دباغ» با عنوان «بانوی فرمانده» در همدان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳ - 14November 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیین نکوداشت بانو «مرضیه حدیدچی» بانو «دباغ» با عنوان «بانوی فرمانده» در همدان برگزار می‌شود. این مراسم همراه با سخنرانی «علی آقامحمدی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار «طایفه نوروز» فرمانده اسبق سپاه استان و «علیرضا قاسمی فرزاد «استاندار همدان برگزار خواهد شد.

آیین نکوداشت بانوی فرمانده با حضور خانواده بانو دباغ و خانواده شهیدان «همدانی، قهاری سعید و خوش لفظ» در روز (چهارشنبه) ۲۴ آبان ساعت ۹:۳۰ در سالن شهدای استانداری همدان برگزار می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با اعضای کنگره شهدای استان همدان در خصوص این بانوی مجاهد فرمودند: «من اشاره کنم به نام بانوی مبارز و فعّال، مرحوم خانم مرضیه‌ی دبّاغ. خب مسئله‌ی زن یکی از مسائل مهمّ دنیا است. در قضیّه‌ی زن، ما در موضع دفاع نیستیم؛ بنده بار‌ها گفته‌ام که ما در مقابل دنیای غرب در موضع تهاجمیم، نه در موضع دفاع؛ آن‌ها هستند که باید جواب بدهند؛ آن‌ها هستند که شرف زن را، عزّت زن را زمین زدند و سرکوب کردند برای اهواء خودشان؛ ما در این مورد مشکلی نداریم، امّا خب در مقابلِ صف‌آراییِ دشمن بایستی اظهار وجود کرد، باید حقیقت را نشان داد. این بانو یکی از کسانی است که می‌تواند نمایشگرِ حقیقتِ گرایشِ زن در جامعه‌ی اسلامی باشد، نه فقط در جمهوری اسلامی ما؛ در نگاه اسلام، در منطق اسلام، در فرهنگ اسلام. حالا مبارزات قبل از انقلاب این خانم و کتک و شکنجه و زندان و تأثیراتی که در زندان روی هم‌سلّولی‌های خودش و هم‌زندانی‌های خودش می‌گذارد، این‌ها یک طرف، بعد، رفتن به مناطق مبارزاتی منطقه و مثل یک چریک فعّالیّت کردن و بعد، رفتن به پاریس در خدمت امام و بعد، آمدن در عرصه‌ی واقعی و ملموس انقلاب و در یک طیف عظیمی از فعّالیّتها حضورِ فعّال داشتن. بنده اوایل انقلاب که آمدم همدان، خانم دبّاغ فرمانده سپاه همدان بود؛ مناطقی را که بنده رفتم، ایشان می‌آمد راهنمایی می‌کرد و بازدید می‌کردیم؛ یعنی یک زن می‌تواند فرمانده سپاه یک منطقه‌ی مردخیز باشد! همدان مرد کم نداشت، امّا ارزش این زن این‌جوری است. از فرماندهی سپاه همدان شروع کنید، تا بردن پیام برای گورباچف از طرف امام بزرگوار؛ یعنی خانم دبّاغ عضو هیئت سه‌نفره‌ای بود که پیام امام را از تهران می‌برند برای گورباچف به مسکو. این طیف عظیم فعّالیّت را می‌بینید؟ در این سال‌های آخر هم برای فلسطین و برای لبنان و برای مبارزات و مانند این‌ها مشغول فعّالیّت بود؛ پیر و از‌کار‌افتاده شده بود، امّا کار میکرد. این زنِ اسلامی است.»

آیین نکوداشت بانو «دباغ» در همدان برگزار می‌شود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار