رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش:

تقویت مراکز قرآنی کمک به نشر قرآن در جامعه است

سرهنگ میدانی با بیان اینکه تقویت موسسات و مراکز قرآنی می تواند به گسترش و نشر قرآن در جامعه کمک شایانی کند، گفت: راه سعادت، مطالعه و درک مفاهیم قرآنی است و باید خواندن و حفظ قرآن را در جامعه گسترش دهیم
کد خبر: ۶۶۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴ - 02May 2024

تقویت مراکز قرآنی کمک به نشر قرآن  در جامعه استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سرهنگ «مهدی میدانی» رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با امیر سرتیپ دوم ستاد «محمدرضا معصومی» فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، گسترش مراکز و مفاهیم قرآنی در سطح جامعه را ضروری دانست و اظهار داشت: اگر بتوانیم قرآن و نماز را در سطح جامعه برای تمام مردم معنا کنیم و مردم به سوی این فرایض سوق پیدا کنند، شاهد حل مشکلات زیادی در جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به نقشه‌های دشمن برای مقابله با جوامع اسلامی، تصریح کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات کشور، آشنایی مردم با مفاهیم قرآنی است، زیرا کسی که با قرآن آشنا شود، برای تشخیص حق از باطل قدرت پیدا می‌کند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش جمهوری اسلامی به آثار و برکات قرآن در زندگی اشاره کرد و افزود: کسی که قرآن را در زندگی خود پیاده کند، عزت دنیوی نیز شامل او خواهد شد و در جامعه بزرگ و محبوب می‌شود.

در ادامه امیر معصومی ضمن تبریک روز معلم، با اشاره به حفظ قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح منطقه، تصریح کرد: امروزه تلاوت‌ها و قرائت‌های قرآن کریم و فعالیت‌‌های قرآنی نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته است، اما تا قرآنی شدن جامعه و رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه خانه‌‌ها و مؤسسات قرآنی نماد حرکت مردمی در فرهنگ دینی ما هستند و باید روز به روز تقویت شوند، خاطرنشان کرد: نگاه ما نگاه تربیت محور و فراتر از قرائت و تلاوت قرآن کریم است و باید سبک و قواعد قرآنی در زندگی مردم جاری شود.

در پایان سرهنگ مهدی میدانی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش از فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، به جهت فعالیت‌‌های قرآنی ارزنده این مجموعه و همچنین میزبانی‌های شایسته مسابقات قرآن کریم در ادوار مختلف تجلیل کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار