در آیین اختتامیه مسابقات قرآن کریم ارتش؛

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: ارتقای توان دفاعی مبنای قرآن دارد/ زندگی موفق در سایه انس با قرآن رقم می‌خورد

حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت گفت: ارتقای توانمندی دفاعی برخواسته از قرآن کریم است و باید بنا به تأکید قرآن کریم خود را در این حوزه که جنبه سخت‌افزاری دارد تقویت کنیم تا در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد کند.
کد خبر: ۶۴۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ - 27December 2023

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: ارتقای توان دفاعی مبنای قرآن دارد/ زندگی موفق در سایه انس با قرآن رقم می‌خوردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، آیین اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان آجا با حضور امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ «عباس فلاح» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «احمد جلیلی‌صفت» جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «محمدباقر روشندل» رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق، امیر سرتیپ دوم «علی خلیل‌آبادی» جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق، امیر سرتیپ دوم خلبان «محمدرضا بهرام‌نژاد» فرمانده پایگاه مقدم شهید حبیبی زهام و سرهنگ «مهدی میدانی» رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی امروز (چهارشنبه) در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت در این مراسم اظهار داشت: اگر می‌خواهیم زندگی موفق داشته باشیم باید به قرآن و دستورات آن توجه داشته باشیم چراکه سعادت دنیا و آخرت ما بستگی به برنامه‌های قرآنی دارد.

وی افزود: قرآن کریم در دو حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تأکید دارد. در عرصه سخت‌افزاری باید به این نکته اشاره کرد که حال که شما لباس رزم بر تن دارید باید از نظر تجهیزات قوی باشید که آیه «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة» گواه این حقیقت است.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: امروز معاندین و دشمنان انقلاب اسلامی در راس آن‌ها استکبار از قدرت جمهوری اسلامی واهمه دارند چراکه اگر این ترس نبود کشوری که ادعای رهبری دنیا را دارد  سردار سید رضی موسوی را به‌عنوان سرباز اسلام ترور نمی‌کرد. آن‌ها از نیروهای انقلابی، مقاوم، متفکر و دوراندیش می‌ترسند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جلیلی‌صفت تاکید کرد: ‌امروز در غزه، با تدبیر حماس صهیونیست‌ها گرفتار شده‌اند. به برکت انقلاب اسلامی، فلسطینی‌هایی که با سنگ به مبارزه با صهیونیست‌ها می‌پرداختند امروز با موشک با صهیونیست‌ها می‌جنگند؛ بر همین اساس همینه استکبار و اسرائیل شکسته و بی‌اعتبار شده‌اند.

وی یادآور شد: حماس در مقابل یکی از قدرتمندترین ارتش‌های جهان ۷۵ روز است که مقاومت کرده است. صهیونیست‌ها به دنبال نابودی حماس هستند اما به دلیل تبدیل شدن حماس به یک اندیشه و عقیده، آن‌ها قادر به حذف آن نیستند.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان داشت: ارتقای توانمندی دفاعی برخواسته از قرآن کریم است و باید بنا به تأکید قرآن کریم خود را در حوزه سخت‌افزاری تقویت کنیم تا در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جلیلی‌صفت ادامه داد: قرآن کریم توصیه می‌کند اعتقاد و تقوای دینی خود را ارتقا دهیم که این مهم حوزه نرم‌افزاری مورد تاکید قرآن محسوب می‌شود. اگر امروز فلسطینی‌ها و یمنی‌ها نظام سلطه را به سطوح آوردند به این دلیل است که به قرآن تمسک جسته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم در میدان رزم در مقابل دشمن پیروز شویم که هم از نظر علمی و تخصص و هم از نظر ایمانی و اعتقادی در سطح بالایی قرار داشته باشیم چراکه تخصص بدون ایمان و اعتقاد بدون علم نتیجه‌ای به همراه ندارد. زمانی که علم با ایمان توام شد در مقابل توطئه‌های دشمنان کارساز خواهد بود.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ابراز داشت: شما برگزیدگان جامعه قرآنی ارتش جمهوری اسلامی کار بسیار بزرگی کردید که در یک دست سلاح و در دست دیگر قرآن دارید. تفکر و اندیشه قرآنی باید توسط شما در سطح خانواده و جامعه ترویج شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جلیلی‌صفت گفت: شما کارکنان قرآنی ارتش جمهوری اسلامی باید به خود افتخار کنید که در لباس رزم در برنامه‌های قرآنی حضور دارید و در این عرصه می‌درخشید.

ویژگی ممتاز مسابقات قرآن، برگزاری در مشهدالرضا

سرهنگ مهدی میدانی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در ابتدای این مراسم در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ارتش ابراز داشت: این دوره از مسابقات به میزبانی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام از سوم تا پنجم در مشهد برگزار شد و امروز نیز شاهد برگزاری اختتامیه این دوره از مسابقات هستیم.

وی افزود: بهره‌مندی از ظرفیت داوران استان خراسان رضوی در داوری مسابقات، استفاده از فن‌آوری جدید در ثبت نمرات و صدور کارنامه متسابقین و همچنین رشد کیفی ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی ارتش از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات بود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: بحمدالله در برگزاری مسابقات قرآن کریم نوآوری‌های خوبی صورت گرفته که بهترین آن برگزاری مسابقات در جوار مضجع نورانی حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام است.

در پایان این مراسم از برگزیدگان چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ارتش جمهوری اسلامی تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار