بیانیه ۷۷ انجمن علمی حوزه سلامت در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

۷۷ انجمن علمی حوزه سلامت طی بیانیه‌ای به جنایات رژیم صهیونیستی و نسل کشی این رژیم غاصب در نوار غزه اشاره و ضمن محکوم کردن این جنایات، مراتب همدردی خود با مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین را اعلام کردند.
کد خبر: ۶۳۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ - 16November 2023

بیانیه ۷۷ انجمن علمی حوزه سلامت در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، در بخشی از این بیانیه آمده است: استفاده از پیشرفته ترین سلاح‌های مخرب موجود جهان علیه انسانهای بی دفاع و زنان و کودکان مظلوم غزه است که بلاشک علاوه بر تداعی نسل کشی و آوارگی میلیونها انسان، ناتوانی رژیم سراپا مسلحی است که سیلی محکم و عظیمی که به درستی طوفان الاقصی نامیده شده را تجربه کرده است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:تاریخ خونبار هفتاد و پنج ساله ملت فلسطین در مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست حوادث ماندگار و گاه کم نظیری از ظلم و جنایت نسبت به خود دیده است. در تاریخ مقاومت مردم مظلوم فلسطین همه اشکال ظلم و خشونت، ترور، تخریب، آواره سازی، کشتار دسته جمعی دیده می‌ شود که اسلاف خشونت و جنایت علیه بشریت در ادوار گذشته را روسفید می‌نماید.

کشتار صبرا و شتیلا و محاصره قریب به بیست سال مردم غزه و محروم کردن آنها از بدیهی ترین حقوق انسانی نمونه‌هایی از عملیات ددمنشانه رژیم اشغالگری است که متاسفانه حمایت تمام و کمال همه آنهایی که دم از حقوق  بشر و آزادی و تمدن را می‌زده‌اند به همراه داشته است. اما آنچه امروزه جریان غزه را متمایز از تمام وقایع گذشته می‌نماید خوی ددمنشی و ناجوانمردانه و رفتار خلاف تمام قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌ها و میثاق نامه‌های جهانی در حملات وحشیانه و غیر معمول با استفاده از پیشرفته‌ترین سلاح‌های مخرب موجود جهان علیه انسان‌های بی‌دفاع و زنان و کودکان مظلوم غزه است که بلاشک علاوه بر تداعی نسل‌کشی و آوارگی میلیون‌ها انسان، ناتوانی رژیم سراپا مسلحی است که سیلی محکم و عظیمی که به درستی طوفان الاقصی نامیده شده را تجربه کرده و چاره‌ای نمی‌یابد تا خشم خود را بر سر مردم بی‌دفاع غزه خالی کند که کار ترسوها و بزدلان جنایت پیشه تاریخ بوده است.

اما آنچه در تاریخ سه شنبه ۲۶ مهر ماه در حمله و بمباران بیمارستان المعمدانی غزه رخ داد از وقایع بی‌نظیر و نمونه جنایت واضح و آشکاری بود که در جلو چشمان تمام دنیا و با حضور تمام مدعیان حقوق بشر و آزادی و امنیت جهانی و سازمان‌ها و دیده‌بان‌های بین‌المللی به نمایش گذاشت و بعد از ده‌ها روز بمباران و موشک باران و بهره‌گیری از تمام سلاح‌های پیشرفته جهان در ویرانگری سفاکانه و کشتار آحاد مردم مظلوم و بی‌پناه غزه، مکانی که براساس تمام قوانین موضوعه بین‌المللی جایگاه امن بیماران و مجروحان و کودکان و زنان زخمی و کادر درمان جان برکف و در خدمت رنجدیدگان جنگ می‌باشد، به ناگاه آماج حمله‌ای که موجب از بین رفتن بیمارستان و همه انسان‌های مجروح و آسیب دیده‌ای که در حریم امن آن پناه گرفته‌اند، قرار داد. چند صد انسان که عمده آنها کودکان و زنان و سالخوردگان و مردم عادی بستری در بیمارستان بودند، در لحظه‌ای به شهادت می‌رسند.

از آنجا که اقدام وحشیانه اخیر در حوزه کاری علوم پزشکی و سلامت اتفاق افتاده است، انجمن‌های علمی وابسته به بخش سلامت و اعضای آنها در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، بهداشت و درمان، وظیفه خود می‌دانند مراتب همدردی و همدلی خود را با مردم مظلوم فلسطین بویژه شهدای مظلوم بیمارستان المعمدانی و خانواده های محترم و کادرهای درمانی اعلام و آمادگی خود برای هرگونه کمک به مسئولین محترم کشور اعلام می‌نمایند. آنچه اتفاق افتاده است می‌رود تا ان شاءالله شروعی بر نقطه پایان رژیم ددمنش و منحوسی باشد که به درستی نام رژیم کودک کش را یدک می‌کشد و باعث اجماع جهانی به این وحشی گری بی‌نظیر شده است.

وسَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار