معاون فرهنگی و تبلیغی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران:

ترویج فرهنگ قرآنی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

سردار محبی گفت: جمهوری اسلامی، نظامی برآمده از قرآن است و این کتاب آسمانی در تاروپود انقلاب تنیده شده و زمینه آشنایی و انس بیشتر آحاد مردم را با قرآن فراهم کرده است.
کد خبر: ۶۳۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ - 16November 2023

ترویج فرهنگ قرآنی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسین محبی» معاون فرهنگی و تبلیغی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران امروز در آیین پایانی بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران شاغل در سپاه پاسداران که در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی، نظامی برآمده از قرآن است و این کتاب آسمانی در تاروپود انقلاب تنیده شده و زمینه آشنایی و انس بیشتر آحاد مردم را با قرآن فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه استمرار انقلاب و همه موفقیت‌ها وابسته به قرآن است، افزود: هرچه داریم به برکت قرآن کریم است، عامل پیش‌برنده و تضمین‌کننده تداوم انقلاب اسلامی به فراگیر شدن فرهنگ قرآنی در لایه‌های مختلف اجتماعی دارد.

معاون فرهنگی و تبلیغی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: آینده قرآن و جهان به قرآن وابسته است، هرچه به آموزه‌های آن توجه و سبک زندگی خود را با آن هماهنگ کنیم آینده بیشتر تضمین خواهد شد.

محبی گفت: در اجلاس اخیر سران کشورهای اسلامی در خصوص غزه، غیر از رئیس جمهور اسلامی ایران کسی از آیات قرآن استفاده نکرد و این نشانگر آن است که سایر حکومت‌ها از قرآن دور هستند. امام خمینی (ره) فرموده بودند که همه گرفتاری‌های مسلمین بخاطر دوری از قرآن است.

وی با بیان اینکه سپاه از همان ابتدا با قرآن همراه و مأنوس بوده است، بیان داشت: هم اینک بیش از ۶۰ درصد خواهران شاغل در سپاه پاسداران، فعال قرآنی هستند و در این نهاد با تشکیل قرارگاه قرآنی نور، فعالیت‌های بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و تبلیغی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران جهاد تبیین را وظیفه امروز فعالان قرآنی عنوان کرد و یادآور شد: در حوزه کاری خود با استفاده از آیات قرآن کریم این حقیقت تبلیغ و اثبات شود که جز نظام اسلامی برای سعادت بشر، جایگزینی نیست.

محبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرآن‌سوزی در برخی از کشورهای اروپایی گفت: مهمترین دلیل قرآن‌سوزی این است که این کتاب مقدس، مبارزه‌طلبی کرده و نسخه نجات‌بخش بشر است. دیگر مکاتب شناخت واقعی از بشر ندارند و نمی‌توانند سعادت را تامین کنند و از طرفی نمی توانند با محتوای قرآن هماوردی کنند.

وی ابراز داشت: اکنون ۵۰۰ موسسه قرآن‌شناسی برای مقابله با این کتاب مقدس در آمریکا و اسرائیل دایر است که ۸۰ مرکز از این تعداد در آمریکا و ۴۲۰ مرکز در اسرائیل برای مبارزه با محتوی قرآن فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به طوفان‌الاقصی هم گفت: رزمندگان حماس با این عملیات، توهم شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را درهم کوبیدند، اینکه رژیم جنایتکار و خبیث صهیونیستی با بمباران و توپ، تانک افراد غیر مسلح را شهید کنند، پیروزی نیست.

مرحه پایانی بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران شاغل در سپاه با حضور ۱۳۳ نفر از برگزیدگان بخش‌های مختلف حفظ، قرائت و مفاهیم در مجتمع فرهنگی و آموزشی امامت مشهد برگزار شد.

این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و پیاده‌سازی سبک زندگی قرآنی در عرصه فردی، خانوادگی و سازمانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار