رئیس قوه قضائیه:

تحقق وعده‌های مسئولان موجب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: ما مسئولان قول و وعده‌ای را که به مردم می‌دهیم باید عملیاتی و اجرایی کنیم تا بر سرمایه اجتماعی نظام افزوده شود.
کد خبر: ۶۳۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ - 17November 2023

رئیس قوه قضائیه: تحقق وعده‌های مسئولان موجب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضائیه در جریان سفر به مشهد، در جلسه پیگیری اجرایی شدن مصوبات سفر بهمن ۱۴۰۰ هیئت عالی قضایی به استان خراسان رضوی شرکت کرد و به بررسی دقیق جزئیات و نحوه عملیاتی شدن این مصوبات پرداخت.

رئیس دستگاه قضا در این جلسه تذکرات و توصیه‌هایی را خطاب به مسئولان امر درخصوص هرچه منسجم‌تر اجرا شدن مصوبات سفر‌های استانی اظهارداشت: همانطور که بار‌ها تاکید کرده‌ایم، ما مسئولان قول و وعده‌ای را که به مردم می‌دهیم باید عملیاتی و اجرایی کنیم تا بر سرمایه اجتماعی نظام افزوده شود؛ به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که بدون دلیل موجه، در تحقق وعده‌ی داده شده به مردم تأخیر و تعلل صورت گیرد. 

وی تصریح کرد: استان خراسان رضوی به یُمن وجود بابرکت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و بارگاه مطهر آن حضرت، استانی خاص در کشور محسوب می‌شود؛ بر همین اساس باید در همه وجوه و ساحت‌ها، نمونه و تراز باشد؛ شهر مشهد نیز پایتخت معنوی ایران اسلامی است و سالانه پذیرای بالغ بر ۳۰ میلیون زائر از سراسر کشور و نقاط مختلف دنیا می‌باشد؛ همین امر ضرورت نمونه و تراز بودن استان خراسان رضوی را مضاعف می‌کند.

رئیس عدلیه بیان داشت: بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف در کشور بویژه بخش‌ها و دستگاه‌های درون استان خراسان رضوی، باید نهایت هم‌افزایی و تعامل را با یکدیگر داشته باشند تا هرگونه نقصان و مشکلی که در این استان وجود دارد به سرعت برطرف شود. 

قاضی‌القضات افزود: استان خراسان رضوی و شهر مشهد باید از حیث بهداشت، امنیت، وضعیت اجتماعی و سایر مؤلفه‌ها، در زمره استان‌ها و شهر‌های نمونه و سرآمد باشند و همه دستگاه‌ها و بخش‌ها از جمله قوه قضاییه موظف هستند به تحقق این مهم یاری رسانند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای خطاب به مسئولان استان خراسان رضوی توصیه کرد: در راستای اجرا و پیاده‌سازی امور مربوط به توسعه عمرانی، اقتصادی و فرهنگی استان و مرکز آن و همچنین رفع مسائل و مشکلات موجود، به اولویت‌بندی امور بپردازید و اصلِ تقسیم کار و هم‌افزایی را همواره مدنظر قرار دهید.

رئیس قوه قضائیه با ابراز خرسندی از اجرایی شدن غالبِ مصوبات سفر ۲۱ ماه پیش هیئت عالی قضایی به استان خراسان رضوی، به مسئولان امر دستور داد برخی موضوعاتِ ناظر بر تأمین اعتبار جهت تحقق صددرصدی مصوبات پیشین در اسرع وقت را مورد اهتمام جدی قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار