امام جمعه قصرشیرین:

باید حماسه طوفان‌الاقصی را با نگاه عین اللهی حضرت زینب (س) نگاه کرد

حجت‌الاسلام صالحی گفت: باید حماسه طوفان‌الاقصی را با نگاه عین اللهی حضرت زینب کبری (س) نگاه کرد، نگاهی که شکست نمی‌بیند زیرا که در روش حسینی، فرد در صحنه نیست تا شکست مطرح باشد، خدا مطرح است و در جبهه‌ای که خدایی است، شکست وجود ندارد.
کد خبر: ۶۳۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ - 17November 2023

باید حماسه طوفان الاقصی را با نگاه عین اللهی زینب کبری (س) نگاه کردبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشیرین امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به رویداد مهم انتخابات پیش رو در سال جاری، اظهار داشت: اولین تصویری که دورنمای یک انتخابات پرشور را در ذهن مردم ترسیم می‌کند رقم داوطلبانی است که برای رقابت ثبت‌نام می‌کنند و با این معیار، انتخابات آینده به طور یقین پرشور است و تعداد داوطلبان این دوره، بالاترین عدد در بین تمام ادوار انتخابات مجلس است.

وی با بیان اینکه، هر اقدامی که ضد مشارکت باشد با ایده «ایران قوی» مغایرت دارد، بیان کرد: رکن اصلی در افزایش مشارکت عمومی، تأمین عنصر رقابت با حضور رقابت کنندگان واقعی و اصلی است و در این باره باید با دقت و قاطعیت از یکسو و وسعت نظر از سوی دیگر زمینه رقابتی‌تر شدن انتخابات فراهم شود.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چهار اصل «امنیت، مشارکت، ‌سلامت و رقابت» را از ارکان یک انتخابات مطلوب دانسته و متولیان را به تأمین این اصول و ارکان فراخوانده‌اند.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اقتصاد دریامحور به عنوان محورِ پیشرفت اقتصادی، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از گستره دریایی و نوار ساحلی که حدود ۴۰ درصد از مرزهای میهنمان را تشکیل می‌دهد، کشوری دریایی محسوب می‌شود و از ۲سوی شمال و جنوب به دریا دسترسی دارد اما از نظر بهره‌برداری از این نعمت خدادادی در رتبه‌های چهلم جهان قرار دارد.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود با محکوم کردن جنایات رژیم کودک کش اسرائیل، گفت: باید حماسه طوفان الاقصی را با نگاه عین اللهی زینب کبری (س) نگاه کرد، نگاهی که شکست نمی‌بیند زیرا که در روش حسینی فرد در صحنه نیست تا شکست مطرح باشد، خدا مطرح است و در جبهه‌ای که خدایی است، شکست وجود ندارد.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین افزود: درگیری‌هایی که بین ارتش صهیونیستی با جنبش حماس و جهاد اسلامی در سال‌های اخیر رخ داده است، هر بار کوتاه‌تر از قبل بوده و در نهایت به‌دلیل قدرت مقاومت، صهیونیست‌ها با تن دادن به شروط مقاومت، مجبور به آتش‌بس می‌شدند اکنون هم حدود ۴۰ روز از جنگ غزه می‌گذرد و تلفات اسرائیل با همه جنگ‌های این رژیم در هفت دهه گذشته برابری می‌کند و در صورتی که برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، تلفاتشان به مراتب گسترده‌تر خواهد بود.

حجت الاسلام صالحی گفت: بی‌تردید تلاش ارتش صهیونیستی برای نفوذ به شهر و محله‌های غزه، هزینه‌های انسانی آن را افزایش می‌دهد و زمان جنگ را طولانی‌تر می‌کند، زیرا نیروهای حماس با تسلیحات ضدزره، مین‌ها و تله‌های انفجاری، پهپادهای انتحاری و تک تیراندازان در کمین سربازان و تانک‌ها و دیگر تجهیزات ارتش صهیونیستی نشسته‌اند از این رو برتری اسرائیل در نبرد از راه دور به کسب پیروزی زمینی منتهی نخواهد شد.

وی همچنین با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: پرستار وقتی مشغول حرفه‌ خود است در واقع دارد یکی از دستورات مهمّ سلوک توحیدی را به عمل می‌آورد و این ارزش بسیار والایی دارد زیرا کاری که با دشواری انجام می گیرد و انسان برای آن سختی تحمّل می کند، در میزان الهی دارای ارزش والاتری است؛ بنابراین ارزش پرستاری ارزش مضاعفی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار