گردهمايی نویسندگان و ناشران در حمایت از کودکان غزه برگزار شد؛

دبیر جایزه جهانی فلسطین: اندیشمندان و اهالی قلم ایران مدافع ملت فلسطین هستند

پرویز با بیان اینکه اندیشمندان، نویسندگان اهالی قلم در ایران همواره از ملت فلسطین حمایت داشته‌اند و این حمایت استمرار دارد، گفت: صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی درحال انجام هولوکاست واقعی هستند و این نشان می‌دهند آن‌ها هیچ ارتباطی با حضرت موسی(ع) ندارند.
کد خبر: ۶۳۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ - 18November 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، گردهمايی نویسندگان و ناشران در حمایت از کودکان غزه، با همکاری اتحادیه‌های ادبی و نويسندگان کشورهای عربی همزمان در ایران و کشورهای عربی با حضور جمعی از نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر در حوزه هنری برگزار شد.

خالد قدومی: وقت جهاد تبیین است/ رویترز درباره ایران دروغ‌پراکنی کرد

در ابتدا، خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت حماس در ایران با بیان اینکه کلمه مقاومت و پیروزی در عملیات طوفان‌الاقصی کاملا محقق شد، گفت: بسیاری از ما می‌پرسند اسرائیل واقعا از عملیات خبر نداشت! و از این اتفاق متعجیب‌اند و فکر می‌کنند این اتفاق یک توطئه است. ما در پاسخ می‌گوییم، بعد از ۴۲ روز از این عملیات و شکسته شدن هیمنه رژیم صهیونیستی ثابت شد ما می‌توانیم پیروز شویم؛ و چرا وقتی ما می‌توانیم در راه آزادی قدس قدم مثبت برداریم، فکر کنیم یک توطئه وجود دارد.

وی با تاکید براینکه ملت فلسطین جان خودش را برای آزادی مسجدالاقصی قربانی کرده است، تاکید کرد: مسئله امروز، مسئله جنگ روایت‌هاست. امروز بدون هیج فتوا و نقش‌آفرینی رهبران سیاسی جهان شاهد هستیم یک کودک فلسطینی جریان جنگ روایت‌ها را به دست گرفته است. شاهدیم وقتی یک دختر فلسطینی از زیر آوار خارج می‌شود درحالی که خانواده او تماماً به‌شهادت رسیده‌اند اما او یک سخنرانی حماسی می‌کند که برای تمام عالم درس‌آموز است.

نماینده حماس به دروغ‌پراکنی رویترز پرداخت و با بیان اینکه گزارش آن‌ها درباره دیدار با رهبر انقلاب اسلامی کذب بود اما متاسفانه در رسانه‌ها انعکاس داده شد، افزود: امروز در جنگ روایت‌ها قرار داریم و در جریان این جنگ نقش نویسنده و اهالی قلم مهم است. این نبرد انسانی تمام ازادی‌خواهان را در کنار فلسطین قرار داده است لذا شما نویسندگان و اهالی قلم، رزمنده کلمه هستید و نقش شما از موشک‌ در میدان تاثیرگذارتر است.

خالد قدومی تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم که صهیونیست‌ها بر سینما و فرهنگ و هنر کنترل دارند و بسیار فیلم و داستان‌های کمی وجود دارند که در حمایت از ملت فلسطین باشد درحالی که قضیه امروز فلسطین الهام‌بخش و هر ثانیه‌ی آن داستان و دست‌مایه تولید آثار هنری است.

پرویز: اندیشمندان و اهالی قلم ایران مدافع ملت فلسطین هستند

در ادامه، محسن پرویز دبیرجایزه جهانی فلسطین با بیان اینکه اندیشمندان، نویسندگان اهالی قلم در ایران همواره از ملت فلسطین حمایت داشته‌اند و این حمایت استمرار دارد، گفت: صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی درحال انجام هولوکاست واقعی هستند و این نشان می‌دهند آن‌ها هیچ ارتباطی با حضرت موسی(ع) ندارند.بهانه صهیونیست‌ها برای اشغال سرزمین فلسطین یک بهانه غیرقابل قبول است. آن‌ها ادعا می‌کنند 350 سال پیش در این سرزمین بوده‌اند و یا هولوکاست درباره آن‌ها رقم خورده است که غیرقابل قول است.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی با کشتار زنان و کودکان درحال یک هولوکاست واقعی هستند، تصریح کرد: صهیونیست‌ها فکر می‌کنند با تغییر نسل مردم فلسطین فراموش خواهند کرد که متعلق به این سرزمین بوده‌اند لذا مشروعیت پیدا می‌کنند درحالی که ما به عنوان افرادی غیرفلسطینی هیچ‌گاه این موضوع را فراموش نخواهیم کرد و آن‌ها نیز هیچ‌گاه مشروعیت پیدا نخواهند کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار