زارع خبر داد؛

آغاز طرح ساماندهی دفاتر سرپرستی نشریات سراسری و خبرگزاری‌ها در مازندران

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: به‌منظور ساماندهی فعالیت سرپرستان نشریات سراسری و خبرگزاری‌های استان مازندران، طرح ساماندهی دفاتر سرپرسی نشریات سراسری و خبرگزاری‌های استان آغاز شده و تا ٥ دی ٩٤ در استان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۶۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ - 21December 2015

آغاز طرح ساماندهی دفاتر سرپرستی نشریات سراسری و خبرگزاری‌ها در مازندران

به گزارش دفاع پرس از مازندران، عباس زارع  معاون فرهنگی و مطبوعاتی ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: طرح ساماندهی دفاتر سرپرسی نشریات سراسری و خبرگزاریهای استان در مازندران اجرا شده است.

عباس زارع  اظهار داشت: بهمنظور ساماندهی فعالیت سرپرستان نشریات سراسری و خبرگزاریهای استان، این طرح در استان آغاز شده و تا ٥ دی ٩٤ در استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سرپرستان نشریات سراسری و منطقهای و نمایندگان خبرگزاریهای استان باید برای تکمیل مدارک خود تا ٥ دیماه ٩٤ با مراجعه به سامانه جامع رسانههای کشور به نشانی  e.resane.ir نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه مدیران مسئول رسانهها نیز باید با مراجعه به سامانه نسبت به قبولی نمایندگی همکاران خود اقدام کنند، گفت:  شیوهنامه همکاری با دفاتر سرپرستی روزنامهها و خبرگزاریها در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد موجود است.

زارع گفت: دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس و فوق دیپلم و دیپلم با شرط ٤ تا ٧ سال سابقه کاری یکی از بندهای این طرح است که باید فعالان رسانهای در این زمینه اقدام کنند.

وی بیان کرد: کسب نمره قبولی در آزمون کتبی آشنایی با قوانین مطبوعات، داشتن محل نمایندگی ثابت یا اجارهای قانونی، بخشی از شروط دریافت مجوز سرپرستی نشریات و خبرگزاریها در استان است.

معاون ارشاد مازندران با اشاره به اینکه زمان ثبت نام واجدان طرح تا ٥ دیماه است، افزود: پس از این تاریخ، فعالان رسانهای این حوزه از کمکهای مادی و معنوی ارشاد برخوردار نمیشوند.

زارع با بیان اینکه مازندران دارای ٨٤ دفتر سرپرستی نشریات سراسری و ١٦ نمایندگی خبرگزاری دارای مجوز است، گفت: با اجرای این طرح همه فعالان این حوزه دارای پروانه کسب میشوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار