اداره آمار رژیم صهیونیستی: جنگ غزه نرخ بیکاری در اسرائیل را ۳ برابر کرد

اداره آمار رژیم صهیونیستی با بیان اینکه در مدت جنگ ۸۰ هزار اسرائیلی به مرخصی بدون حقوق رفته‌اند، اعلام کرد که نرخ بیکاری در مقایسه با قبل از جنگ، سه برابر شده است.
کد خبر: ۶۳۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹ - 20November 2023

اداره آمار رژیم صهیونیستی: جنگ غزه نرخ بیکاری در اسرائیل را ۳ برابر کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اداره آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نرخ بیکاری در ماه اکتبر پس از آغاز جنگ با حماس که منجر به تخلیه شهرک‌های همجوار غزه از ده‌ها هزار نفر از اهالی آن شد، به حدود ۱۰ درصد افزایش یافت.

اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی می‌گوید: با وجود اینکه نرخ اصلی بیکاری در ماه گذشته در ۳.۴ درصد تثبیت شده است، اما با در نظر گرفتن چیزی که انتظار می‌رود از دست دادن موقت کار باشد، این میزان در ماه اکتبر به ۹.۶ درصد رسید، به گونه‌ای که در ماه اکتبر تعداد افراد بیکار در اسرائیل ۴۲۸ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت شده در حالی که در سپتامبر (شهریور) گذشته این تعداد ۱۶۳ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

به دنبال جنگ غزه، نزدیک به ۴۰۰ هزار صهیونیست به عنوان سرباز ذخیره فراخوانده شدند و داده‌های رسمی نشان می‌دهد که حدود ۸۰ هزار صهیونیست در چند هفته گذشته به مرخصی بدون حقوق رفته‌اند.

نرخ اشتغال در سرزمین‌های اشغالی نیز در ماه اکتبر از ۶۱.۱ درصد به ۵۶.۵ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار