در پیام امام جمعه اهل سنت شهرستان تربت جام به مناسبت هفته بسیج آمد؛

بسیج تکیه‌گاه دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر عالم است

مولوی «جامی» در پیامی، فرارسیدن هفته بسیج را گرامی داشت.
کد خبر: ۶۳۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲ - 23November 2023

بسیج تکیه‌گاه دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر عالم استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مولوی «شرف‌الدین جامی‌الاحمدی» امام جمعه اهل سنت شهرستان تربت جام در پیامی ضمن تبریک هفته بسیج، این تشکل مردمی را بزرگترین امید و تکیه‌گاه برای دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر عالم دانست.  

در این پیام آمده است:

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شکل‌گیری، ایجاد و تشکیل شجره طیبه بسیج یکی از بی‌شمار اقدام‌های اساسی، مدبرانه و عالمانه بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) به منظور پاسداشت، حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن است. امام با نگاه عالمانه و مدبرانه خود می‌دانست، همان طور که انقلاب اسلامی به عنوان پدیده‌ای منحصر بفرد، انقلابی عظیم در همه ابعاد وجودی ظاهری و باطنی جامعه ایرانی ایجاد کرده است و برای حفظ، صیانت و نگهداری از آن، از حربه‌ها و هجمه‌های گوناگون پیرامون آن از داخل و خارج نظام اسلامی، نیاز به نیرویی با شاخصه‌های انقلابی، سرشار از معنویت، بصیرت و اعتقادات محکم برای ایثار تا بذل جان با ملاک‌ها ومعیار‌های الهی نیاز دارد.

بسیج یکی از بی‌بدیل‌ترین و بی‌نظیرترین نهاد‌های مردمی از بطن جامعه است که هیچ کجای دنیا همچین نیرویی با این وسعت و خصوصیات شاخص و بارز انسانی یافت نمی‌شود.

حضرت امام (ره) بسیج را به عنوان ذخیره استراتژیک کشور نامید و این ویژگی با مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی در این چهل و چهار ساله حفظ شد و به یک الگویی برای داخل و خارج مرزهایمان بدل شده است.

بسیج بزرگترین امید و تکیه‌گاه برای دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر عالم شده است. به همین دلیل است که امام فرمودند: وقتی فرهنگ بسیج در یک کشور طنین انداز شود از طمع دشمنان دور می‌ماند.

با توجه به گستره عظیم نیروی انسانی و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان بسیج در عرصه‌های مختلف همواره در چهار دهه گذشته منشأ خیر و فعالیت‌ها و خدمات گوناگونی بوده است.

بسیج در عرصه‌های امنیتی و دفاعی، سیاسی و اجتماعی، اقتصادی و سازندگی، فرهنگی، امدادی و بهداشتی و... با توجه به حجم، عمق و گستره سازمانی در سراسر کشور و نفوذ و همه شمول بود آن در مناصب و مشاغل مختلف و آحاد مختلف جامعه، در تمامی عرصه‌هایی که حضور داشته است و نقش‌آفرینی کرده است، کارآمدی خود را با صلابت و شایستگی نشان داده است. از بارزترین مصادیق فعالیت بسیج رفع محرومیت و همراهی با اقشارضعیف و مستمند جامعه و در عین حال همراهی جامعه نخبگان و نسل جوان کشور بوده است که به خوبی و عینه می‌توانیم در جای‌جای جامعه اثرات و برکات آن را ببینیم و همچنین می‌توان به گستره نفوذ تفکر و روحیه انقلابی‌گری بسیج اشاره کرد که امروزه مرز و محدودیت ندارد و سراسر سرزمین‌های اسلامی و غیراسلامی را در نوردیده است که آن هم از برکت وجود بسیجیان مخلص و انقلابی است.

ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های فراوان و همیشگی جامعه بسیج  و بسیجیان محترم و عزیزکه همیشه و همه جا و در هر شرایطی همراه و همیار مردم به خصوص قشر ضعیف و در معرض آسیب جامعه هستند، فرارسیدن هفته بسیج را به جامعه بزرگ بسیج کشور، استان و فرماندهی محترم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تربت جام و همه عزیزان و دست‌اندرکاران تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون، موفقیت و سربلندی برای همه تلاشگران عرصه خدمت و جهاد از ذات باریتعالی خواهانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار