در سخنانی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: بسیج در بستر زمان جاری است/ منتخبین مردم باید با شایستگی‌های مدنظر امامین انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشند

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: بسیج در بستر زمان جاری است و تا ظهور امام عصر (عج) در میدان حضور تعیین‌کننده خواهد داشت.
کد خبر: ۶۳۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ - 23November 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: بسیج در بستر زمان جاری است/ منتخبین مردم باید با شایستگی‌های مدنظر امامین انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که با حضور قشرهای مختلف مردم در مسجد امام خمینی (ره) منطقه مجیدیه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بسیج تشکل مردمی و گسترش یافته در قشرهای مختلف جامعه است و در قالب بسیج اقشار به بیش از ۲۱ تشکل تقسیم‌بندی و سازماندهی شده؛ که بسیج محلات، روستایی، اصناف، ادارات، حقوق‌دانان، بانوان و هنرمندان از جمله این تشکل‌ها است.

وی افزود: برخی افراد و جریانات از گذشته تاکنون مخالف حضور بسیج در عرصه‌های مختلف جامعه بوده و هستند. در روز‌های نخست جنگ تحمیلی؛ «ابوالحسن بنی‌صدر»، که در آن زمان فرماندهی کل قوا را عهده‌دار بود، مخالف حضور بسیجیان در جنگ برای مقابله با دشمن بود چراکه اعتقاد داشت فقط افراد زبده و آموزش دیده هستند که می‌توانند به جنگ خاتمه بدهند، اما برخلاف این تفکر امام خمینی (ره) حضور در جنگ و پشتیبانی از جبهه‌ها را واجب اعلام کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که امام خمینی (ره) شجره طیبه بسیج را برای رسیدگی به امور کشور و پرکردن خلأ‌ها و چالش‌ها تاسیس کردند، یادآور شد: در سال‌های اخیر با فراگیر شدن ویروس کرونا؛ در مقاطعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مسیر مبارزه با این ویروس دچار کمبود‌هایی شد به طوری که حتی در زمینه کفن و دفن اموات نیز خللی ایجاد شد. در آن ایام؛ با حضور بسیجیان خلأ‌های مربوط برای مقابله با ویروس کرونا پر شد.

این مسئول تأکید کرد: امروز شاهد هستیم بسیج با گسترش و استعداد میلیونی خود به شکل سازمان یافته و با مدیریت صحیح به‌عنوان پشتوانه‌ای قوی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون همچون امنیتی، فرهنگی و سازندگی وارد میدان شده و اثرگذار است.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به اینکه بایستی قدردان وجود تشکیلاتی مثل بسیج باشیم، گفت: باید نوجوانان و جوانان پیرامون خود را به حضور در بسیج تشویق کنیم تا پس از پیشکسوتان بسیج، ادامه‌دهنده راه انقلاب باشند چراکه بسیج در بستر زمان جاری است و تا ظهور امام عصر (عج) در میدان حضور تعیین‌کننده خواهد داشت.

وی بیان داشت: امروز پس از گذشت ۴۴ سال از تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی به فرمان امام خمینی (ره) بسیج نه تنها منزوی نشده بلکه توسعه یافته و از مرز‌های جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران عبور کرده و به گستره جهان اسلام و حتی جهان غرب رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن اشاره به سخن کنایه‌آمیز رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر برپایی تظاهرات ضد صهیونیستی در کشور‌های اروپایی توسط بسیج لندن و پاریس تصریح کرد: ایشان با این تعبیر، غیرمستقیم به حکام این کشور‌ها؛ اینگونه القا کردند که به رغم میل بدخواهان در جهان، تفکر بسیجی در کنار مستکبران گسترش یافته است.

این مسئول بیان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی مایل به تداوم این انقلاب نبودند، اما خواست خداوند برخلاف خواست مستکبران پیش رفت به طوری که بر اساس اراده الهی دین خداوند توسط بندگان مخلص خود؛ یعنی بسیجیان یاری شد.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به نآرامی‌ها و آشوب‌های سال گذشته گفت: ایادی دشمن تصور می‌کردند با سازماندهی و پشتیبانی از اغتشاشگران می‌توانند ایران را تجزیه و بعد از آن نیز امثال پهلوی و رجوی به کشور بازگشته و بر مردم حکومت کنند. اما برخلاف خواست و پیش‌بینی آن‌ها؛ ملت ایران در میانه میدان پشت سر امام خود ایستاد، نظام جمهوری اسلامی را حفظ کرد و به دشمنان باج نداد.

وی یادآور شد: بحمدالله نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج اقتدار و عزت قرار دارد که همین امر باعث شده در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دست جبهه مقاومت توسط سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پُر شود و در مقابل زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه بایستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری افزود: در انتخابات پیش رو؛ بایستی افرادی به مجلس راه پیدا کنند که بر اساس شاخصه‌ها؛ با شایستگی‌های مدنظر امامین انقلاب اسلامی هم‌خوانی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار