مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه:

تفکر بسیجی جهانی خواهد شد

حجت‌الاسلام تویسرکانی گفت: بسیج از ایران شروع شد، اما تمام دنیا را فرا می‌گیرد و جهانی می‌شود؛ بر همین اساس بسیج مختص جمهوری اسلامی، ایران و حتی جهان اسلام نیست. 
کد خبر: ۶۳۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴ - 24November 2023

تفکر بسیجی جهانی خواهد شدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «محمدرضا تویسرکانی» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه، امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه ما امت آخرالزمان هستیم، اظهار داشت: آخرالزمان به دوران فتنه معروف است و تحیر و سردرگمی از ویژگی‌های این دوران می‌باشد، اما اگر انسان قرآن را به عنوان هدایت‌گر خود قرار دهد، سردرگم نمی‌شود و راه را می‌یابد. 

وی با بیان اینکه در سوره‌های «توبه»، «مائده»، «فتح» و «تغابن» در مورد آخرالزمان صحبت شده است، افزود: در سوره «مائده» آیاتی است که خداوند در آن‌ها بشارت می‌دهد که در آخرالزمان یک تشکل و مجموعه الهی ظهور خواهد کرد که تربیت‌شده خداوند هستند. براساس ویژگی‌هایی که در این سوره آمده، این تشکل همان بسیج است‌. 

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند تشکیل بسیج الهام خدا به امام خمینی (ره) بود. امامین انقلاب اسلامی تعابیری در مورد بسیج دارند که در مورد هیچ تشکل دیگری ندارند، زیرا این مجموعه یک فرهنگ و تفکر است که ریشه در تار و پود این نظام دارد. بسیج شجره طیبه، کلید طلایی حل مشکلات کشور و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است. بسیج را خداوند در مهندسی سیستم مدیریت دنیا طراحی کرد و تشکیل داد. 

تویسرکانی با بیان اینکه خداوند در سوره «مائده» پنج ویژگی را برای این تشکل آسمانی ذکر کرده که تمام آن‌ها در بسیج تجلی دارد، بیان داشت: اولین ویژگی اخلاص و عشق به خداست که تماما در بسیجیان وجود دارد. امام فرمودند بسیج لشکر مخلص خداست. بسیج هیچ‌گاه برای رسیدن به خواسته‌های دنیا وارد میدان نشده است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرموده‌اند بسیجی یعنی علی (ع). تنها خداست که می‌تواند پاداش این جریان مقدس و نورانی را بدهد. بسیج از ایران شروع شد، اما تمام دنیا را فرامی‌گیرد و جهانی می‌شود؛ بر همین اساس بسیج مختص جمهوری اسلامی، ایران و حتی جهان اسلام نیست. 

وی‌ با بیان اینکه ویژگی دوم بسیجیان خدمتگزار مردم هستند، گفت: در هر کجا هر بحران و چالشی برای مردم به وجود آمده، این بسیج بوده که سینه سپر کرده است. در اوایل دوران کرونا به قدری وحشت از این بیماری زیاد بود که بسیاری از فوت‌شدگان کرونایی بدون غسل و کفن، دفن می‌شدند. این بسیج بود که این سد وحشت را شکست. بسیجیان در غسالخانه‌ها بدن‌ها را غسل می‌داند و با احترام کفن و دفن می‌کرند. در سیل، زلزله و حوزه‌های امنیتی نیز این جریان مقدس بدون حقوق و منت و فقط برای رضای خدا نوکری مردم را کرده و برایش هم مهم نبوده و نیست که کارهایش دیده شود یا نه. مهرورزی در وجود تک‌تک بسیجی‌ها موج می‌زند. 

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه ویژگی سوم بسیجی‌ها سازش‌ناپذیری آنان است‌، خاطرنشان کرد: بسیج در برابر تمام روش‌های شیاطین و مستکبرین ایستاده و الگوی سایر ملت‌ها شده است. در غزه نزدیک به ۱۵ هزار نفر شهید شده‌اند، اما اسرائیل به هیچ‌کدام از اهداف خود نرسید و هولوکاستی که به وجود آورد، در تاریخ خواهد ماند. ملت غزه با ایستادگی قهرمانانه خود، اسرائیل را شکست داده، این ملتی است که نه سلاح دارد و نه پدافند و لذا پیروزی‌ آن یک معجزه است‌. 

تویسرکانی با بیان اینکه ویژگی چهارم بسیجی‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر است و بسیجی از نوکری مردم خسته نمی‌شود، افزود: ویژگی پنجم این است که بسیجی را آزار و اذیت می‌کنند و برایش ناامنی به وجود می‌آورند، اما او نمی‌ترسد و پا پس نمی‌کشد. براساس آیات قرآن، این پنج ویژگی به برکت ولایت اهل‌بیت محقق می‌شود و نهایتا حزب‌الله را رقم می‌زند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار