یادداشت/ حجت‌الاسلام‌‌ عباس بابائی

بسیجی یعنی علی علیه‌السلام که تمام وجودش وقف اسلام بود

حضرت علی (ع) جان‌فداترین‌ سرباز گمنام در لیلةالمبیت‌های فراوان اسلام بود. در جنگ‌ با مشرکان، منافقان و یهودیان علی (ع) غیورترین‌ سردار و والاترین مدافع حرم قرآن بود. در خدمت‌رسانی به محرومان و نوازشگری یتیمان، علی کریم‌ترین در میان مردمان بود.
کد خبر: ۶۳۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲ - 25November 2023

بسیجی یعنی علی علیه‌السلامگروه استان‌های دفاع‌پرس ـ حجت‌الاسلام‌‌ والمسلیمن «عباس بابائی» مدیر قرارگاه تربیتی امین؛ یکی از حیرت‌انگیزترین جملات در وصف «بسیج»، این جمله‌ امام‌ خامنه‌ای است: «بسیجی یعنی علی (ع) که تمام وجودش وقف اسلام بود.»

علی (ع) یک «بسیجی ‌فعال» تمام‌عیار بود که مهم‌ترین ویژگی‌اش که جانم به قربانش «وسط میدان‌بودن‌هایِ بهنگام» برای اسلام و قرآن بود.

اگر ایمان آوردن به پیامبر (ص) و انقلاب شکوهمندش در دوران غربت اسلام بود، علی اولین مومن به پیامبر بود و انقلابش. اگر تحریم ناجوانمردانه‌ی مستکبرانِ قریش علیه انقلاب جوان نبوی بود، علی (ع) شجاع‌ترین فرمانده‌ی‌ میدانِ امنیت شعب و بزرگ‌ترین دورزننده‌ی تحریم‌های مشرکان بود.

علی (ع) جان‌فداترین‌ سرباز گمنام در لیلةالمبیت‌های فراوان اسلام بود. در جنگ‌ با مشرکان و منافقان و یهودیان علی (ع) غیورترین‌ سردار دل‌ها و والاترین مدافع حرم قرآن بود. در خدمت‌رسانی به محرومان و نوازشگری یتیمان، علی (ع) کریم‌ترین در میان مردمان بود.

اگر میدان سیاست‌ورزی برای احقاق حق پابرهنگان بود، علی (ع) بزرگ‌ترین دیپلمات‌ انقلابی در برابر مستکبران بود؛ اگر کارزار‌ِ نفسگیرِ صبر انقلابی برای بقای اصل انقلاب نبوی بود، علی (ع) صبورترین امام‌ زمان در برابرِ غاصبان و منافقان‌ بود؛ اگر رهبری‌های‌ داهیانه و حکیمانه و قاطعانه در دنیای پرتلاطم کفر و ظلم و نفاق بود، علی (ع) حکیم‌ترین و قاطع‌ترین رهبرِ عالمیان بود.

اگر روشنگری در برهه‌های غبارآلود و گمراه‌کننده‌ی بعد از پیامبر بود، علی (ع) بهنگام‌ترین مجاهد تبیین برای ذهن‌ها و جان‌های مستضعفان بود؛ اگر مبارزه با فتنه و بیرون آوردن چشم خیره‌ی آن بود، علی (ع) قاطع‌ترین رهبر حکیم جهان در مواجهه‌ با فتنه‌گران بود و اگر مظلومیت و اقتدار و غربت و گمنامی و معنویت و خلوص بود، علی (ع) بود و علی (ع) بود و علی (ع) بود.

امام‌ خامنه‌ای عزیز و بسیجیانش، بالاترین مصادیق شِيعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِينِتِنا هستند، نسبت به بزرگ‌ترین بسیجی عالم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار