در آئین بازگشایی سالن آمفی تئاتر کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهر قاسم‌آباد مطرح شد؛

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی: دانایی ایران قوی از مسیر ایران کتابخوان می‌گذرد

حجت‌الاسلام سبزیان گفت: اگر به دنبال ایران قوی و توانا هستیم، باید ایران دانا را محقق کنیم و راه تحقق این مهم از مسیر ایران کتابخوان می‌گذرد.
کد خبر: ۶۳۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ - 25November 2023

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی: دانایی ایران قوی از مسیر ایران کتابخوان می‌گذردبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آئین بازگشایی سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع) شهر قاسم‌آباد از توابع شهرستان خواف با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، «مهدی عباسپور» فرماندار شهرستان خواف و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام‌و‌المسلمین سبزیان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی امروز در حال عبور از مسیر نسل جدید خود مبنی بر ارائه خدمات کتابخانه‌ای، فرهنگی و آموزشی هستند.

وی تاکید کرد: در نسل جدید کتابخانه‌های عمومی بخش‌ها و خدمات جدیدی تعریف شده تا مرکزی برای رشد فکری و تعاملات فرهنگی شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) در قالب ۴۰ بخش به ارائه بالغ بر ۱۰۰ خدمت فرهنگی نوین می‌پردازد، تصریح کرد: یکی از این بخش‌های نوین، بخش کودک است که بر خلاف حالت سنتی کتابخانه‌ها در آن به جای برقراری سکوت، تلاش بر آن است تا با صدای بلند از کتاب صحبت شود. همچنین تلاش شده تا در راستای رفع نیاز‌های دانشی افراد با نیاز‌های خاص اعم از نابینایان و ناشنوایان نیز گامی موثری برداشته شود.

این مسئول اظهار امیدواری کرد از این سالن اجتماعات و آمفی تئاتر کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع) در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری استفاده بهینه شود.

سبزیان همچنین بر توجه به وفادارترین مخاطبین کتابخانه‌های عمومی، کودکان ونوجوانان و رفع نیاز‌های دانشی و اطلاعاتی آنان تاکید کرد.

وی پیشنهاد داد برای انتخاب نام سالن اجتماعات کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع) از نام شهدای بخش زوزن بهره برده شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تاکید کرد: اگر به دنبال ایران قوی و توانا هستیم، باید ایران دانا را محقق کنیم و راه تحقق این مهم از مسیر ایران کتابخوان می‌گذرد.

سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع) شهر قاسم‌آباد شهرستان خواف با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال با زیربنای ۱۲۵ مترمربع از محل اعتبارات تملک دارایی و استانی تعمیر و تجهیز شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها