شهید العَلَم به «سینماحقیقت» می‌آید

شهید العَلَم عکاس بین‌المللی اهل بنگلادش یکی از مدرسان کارگاه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» است.
کد خبر: ۶۳۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱ - 26November 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، شهید العَلَم (متولد ۱۹۵۵) عکاس، معلم و فعال اجتماعی بنگلادشی کارگاه عکاسی در سینمای مستند را در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» برگزار می‌کند.

او بیش از چهل سال عکاس بوده و عکس‌هایش در رسانه‌های مهم جهان منتشر شده است، العلم مؤسسه رسانه‌ای جنوب آسیای پاثشالا را سال ۱۹۹۸، در داکا تاسیس کرد. این موسسه صد‌ها عکاس را آموزش داده است. او همچنین جشنواره بین‌المللی عکاسی Chobi Mela را سال ۱۹۹۹ تأسیس کرد.

رئیس جمهور بنگلادش سال ۲۰۱۴ به او نشان شیلپاکالا پاداک اهدا کرد. سال ۲۰۱۸ جایزه بشردوستانه از جوایز لوسی به این عکاس اعطا شد. العلم یکی از افراد سال انتخاب شده توسط مجله تایم در سال ۲۰۱۸ بود.

العَلَم استاد دانشگاه‌های RMIT و ساندرلند است، او در دانشگاه‌های هاروارد، استنفورد، آکسفورد و کمبریج سخنرانی کرده و آثارش در نشریات برجسته در سراسر جهان منتشر شده است.

او عضو هیئت داوران بین المللی ورلد پرس فوتو بوده است. کتاب «سفر من به عنوان یک شاهد» نوشته العلم از سوی مجله لایف به عنوان مهم‌ترین کتابی که تا به حال توسط یک عکاس نوشته شده، توصیف شده و تازه‌ترین کتاب او «جزر و مد خواهد چرخید» در فهرست بهترین کتاب‌های هنری ۲۰۲۰ نیویورک تایمز قرار گرفت.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» ۲۷ آذر تا ۲ دی ماه با دبیری محمد حمیدی مقدم در پردیس چارسو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار