معاون علم و فناوری سپاه کرمانشاه:

بسیج به دنبال علمی است که نیاز جامعه باشد

«بابلی» گفت: بسیج به دنبال علمی است که نیاز جامعه باشد و از قبل آن بتوان مشکلات جامعه را برطرف کرد و پیامد و تاثیرگذاری در رفع دغدغه های مردم مانند ارتقای سطح رفاه آنان داشته باشد.
کد خبر: ۶۳۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ - 26November 2023

بسیج به دنبال علمی است که نیاز جامعه باشدبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «کوروش بابلی» معاون علم و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه امروز در نشست خبری به شناسایی هزار و ۲۰۰ نخبه بسیجی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: این تعداد نخبه در قالب خانه نخبگان بسیج در شهرستان‌های استان سازماندهی شده‌اند و در راستای برنامه‌ها و اهداف معاونت علمی و فناوری سپاه گام بر می‌دارند.

معاون علم و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه از فعالیت ۱۴ خانه نخبگان بسیج در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: معاونت علم و فناوری سپاه استان در قالب طرح‌ها و برنامه‌های علمی آمادگی کمک به توسعه و پیشرفت استان کرمانشاه را دارد.

وی با بیان اینکه بسیج به حوزه علم و فناوری با هدف تاثیرگذاری در این حوزه و ارتقای شاخص های آن ورود جدی کرده است، گفت: برای تحقق اهداف چندین چشم اندازی تعریف شده که از جمله آنها می توان کمک به حفظ و ارتقای مرجعیت علمی و اقتدار کشور در این حوزه اشاره کرد.

معاون علم و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه در ادامه سخنانش هدف بسیج از ورود به حوزه علمی و فناوری را کمک به کشور و دولت در راستای تحقق برنامه ها دانست و اضافه کرد: ایران اسلامی اکنون در موضوع مرجعیت علمی رتبه اول در بین کشورهای اسلامی و رتبه ۱۶ در دنیا را دارد که بسیج برای حفظ و ارتقای این رتبه ها به مجموعه کشور کمک می کند.

بابلی تفاوت کار علمی بسیج با دیگر مجموعه ها را در نیاز محور بودن علم دانست و گفت: بسیج به دنبال علمی است که نیاز جامعه باشد و از قبل آن بتوان مشکلات جامعه را برطرف کرد و پیامد و تاثیرگذاری در رفع دغدغه های مردم مانند ارتقای سطح رفاه آنان داشته باشد.

وی دیگر هدف معاونت علمی و فناوری سپاه را پرورش استعدادهای بسیجیان ذکر کرد و افزود: در راستای تحقق این موضوع برنامه هایی مدون شده و در همه شهرستان ها خانه نخبگان بسیج نیز راه اندازی شده است.

معاون علم و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه تعریف بسیج از نخبه را فرد موثر که صاحب ایده است و متفاوت از دیگران می اندیشید ذکر کرد و گفت: نخبه بودن به معرفت است و معیار بسیج داشتن مدرک تحصیلی صرف معیار نخبگی نیست.

بابلی بیان کرد: خانه نخبگان در شهرستان‌ها به دنبال حل مساله هایی است که در هر منطقه وجود دارد و در این راستا نخبگان براساس نیازهای هر منطقه اقدام به طرح موضوع و حل مساله می کنند.

به گفته وی تمام برنامه‌ها و ایده‌های خانه نخبگان بسیج در استان به همراه راهکار در اختیار دستگاه های اجرایی مرتبط قرار داده می شود و از طرف بسیج نیز تحقق این برنامه ها رصد می شود.

وی تدوین بانک مسائل در معاونت علم و فناوری سپاه کرمانشاه را از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد و گفت: در این راستا ۳۸ پایگاه علمی در سطح استان تشکیل شده و در بخش های علمی به افراد خدمات ارائه می دهند از جمله اینکه به دانش آموزان در انتخاب رشته و تقویت پایه های علمی برای شرکت در کنکور سراسری کمک می شود و طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیش از هزار و ۷۰۰ نفر از این پایگاه ها خدمات علمی دریافت کرده اند.

معاون علم و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به حمایت مادی و معنوی این معاونت از طرح ها و ایده های علمی اشاره کرد و افزود: ۷۰ طرح فناورانه بسیجیان استان طی ۲ سال اخیر توسط این معاونت مورد حمایت قرار گرفته به طوریکه برای این طرح ها پیوست بازار و تجاری سازی هم تعریف شده است.

بابلی تصریح کرد: در راستای حل مسائل اولویت‌دار استان پژوهش هایی اجرا شده و معتقدیم که این پژوهش ها باید کاربردی باشد و مشکلی از مشکلات جامعه را برطرف نماید.

وی یکی از نیازهای استان را آموزش رفتارهای سازمانی دانست و گفت: بسیج در این حوزه اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار