دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

چرایی شکست صهیونیست‌ها در جنگ غزه/ آتش‌بسی که معنای پیروزی می‌دهد

پذیرش آتش‌بس از سوی صهیونیست‌ها بوی شکست می‌دهد، چون صهیونیست بعد از گذشت ۵۰ روز از عملیات طوفان‌الاقصی به هیچ‌کدام از اهداف اعلامی خود دست نیافتند و دست به ماشه بودن گروه‌های مقاومت اسلامی نیز، شرایط آتش‌بس را پیچیده‌تر از همیشه کرده است.
کد خبر: ۶۳۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۱ - 27November 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: «شکست رژیم صهیونیستی در غزه، یک واقعیت است و پیشروی و ورود به داخل بیمارستان‌ها و یا خانه‌های مردم، پیروزی نیست، زیرا پیروزی به معنای شکست دادن طرف مقابل است که رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته است به آن دست یابد و در آینده هم نخواهد توانست.» جمله فوق بخشی از فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در حاشیه بازدید از آخرین دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه بود. معظم‌له در این فرمایشات به شکست حتمی رژیم صهیونیستی در نبرد غزه اشاره و تاکید می‌کنند که پیروز میدان کسی است طرف مقابلش را مجبور به شکست کند، نه اینکه کودکان و زنان بی‌گناه را مورد حمله و هدف قرار دهد؛ این اقدام وحشیانه خودش گواه بر شکست صهیونیست‌ها در برابر مقاومت اسلامی است.

سران رژیم صهیونیستی یک روز پس از عملیات غافلگیرکننده طوفان‌الاقصی از هر فرصت و تریبونی استفاده می‌کردند و با تمام قوا فریاد می‌زدند که حماس را نابود و غزه را با خاک یکسان، تمام اسرای صهیونیستی را آزاد، مقرها و تونل‌های زیرزمینی حماس نابود خواهند کرد. 

چرایی شکست صهیونیست‌ها در جنگ غزه/ آتش‌بسی که معنای پیروزی می‌دهد

حال بعد از ۵۰ روز از آغاز جنگ و اجرای آتش‌بس موقت باید پرسید که کدام یک از اهداف اعلامی صهیونیست‌ها عملیاتی شده است؟

جواب تقریبا هیچ است. البته نمی‌توان به راحتی از کنار جنایت صهیونیست‌ها در کشتار زنان و کودکان فلسطینی عبور کرد؛ اما واقعیت در میدان نبرد نابرابر حکایت از شکست کامل و غیرقابل ترمیم صهیونیست‌ها را دارد. هرچند تروریست‌های صهیونیستی در این نبرد نابرابر زیرساخت‌های زیادی را در غزه نابود کردند؛ اما نه‌تنها نتوانستند رزمندگان حماس را پیدا کنند، بلکه در نهایت مجبور به پذیرش شروط مذاکره از سوی همین گروه شدند.

دیدیم که ارتش اسرائیل به بهانه وجود تونل‌های مخفی حماس به بیمارستان‌های غزه حمله کرد، اما تونلی پیدا نکرد و نظامیان رژیم صهیونیستی، بار دیگر مضحکه تحلیلگران داخلی و خارجی شدند.

چرایی شکست صهیونیست‌ها در جنگ غزه/ آتش‌بسی که معنای پیروزی می‌دهد

یکی دیگر از اهدافی که سران صهیونیستی در خفا در سر می‌پروراندند، کوچاندن اجباری مردم غزه دستکم از شمال این منطقه به صحرای سینا مصر یا جنوب غزه بود؛ طرحی که بازگشت مردم این منطقه به خانه‌های ویران خود، بلافاصله پس از آغاز آتش‌بس، آن را نقش برآب کرد و اسرائیل در این هدف خود هم با شکست روبرو شد.

شکست بعدی صهیونیست‌ها در مبادله اسرا نمایان است؛ اسرائیل به ازای آزادی هر یک از اسرای خود از سوی حماس، ۳ اسیر فلسطینی را آزاد می‌کند و جشن و پایکوبی مردم در نوار غزه و کرانه باختری از این آزادی‌ها، به رغم تمام رنج‌های ۵۰ روز گذشته، بهترین گواه شکست هجوم همه‌جانبه اسرائیل به نوار است که نه راهی برای گریز و نه سلاحی برای دفاع داشتند.

اما چرا صهیونیست‌ها تن به پذیرش شروط آتش‌بس دادند؟

اول دلیل این است که در این نبرد، طبق اعلام رسمی از سوی اسرائیلی‌ها، ۳۶۸ نفر از نظامیان و ۱۱۴۷ نفر از غیرنظامیان کشته شده‌اند؛ برای اینکه خسارت وارد شده به رژیم صهیونیستی به سمت غیرقابل تحمل‌ پیش نرود، مجبور به پذیرش شروط مذاکره شدند؛ البته خسارت‌ها زمانی اهمیت پیدا می‌کند که در جنگ ۲۰۰۶ علیه لبنان، طی ۳۳ روز مجموعا ۱۶۵ از صهیونیست‌ها کشته شدند و در جنگ ۲۰۱۴ علیه غزه، طی ۵۰ روز ۷۲ نفر از صهیونیست‌ها کشته ۷۲۰ نفر از آن‌ها زخمی شدند.

مطالب بیشتر:

«طوفان‌الاقصی»؛ تغییر هندسه قدرت در میدان

دوم اینکه در جریان حمله زمینی به غزه، بیش از ۲۰۰ فروند تانک و نفربر یا خودرو نظامی اسرائیلی‌ها توسط رزمندگان مقاومت منهدم شده که تعدادی از آن‌ها تانک‌های افسانه‌ای مرکاوا بوده است.

مهم‌تر از همه در جریان این نبرد، کارایی گنبد آهنین نیز زیر سوال رفت. گفته می‌شود، اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز در نتیجه این جنگ به رکودی بزرگ دچار شده است. در کنار این موارد نباید اعتراضات این‌روزها در بخش‌های مختلف جهان به جنایات رژیم صهیونیستی را مورد غفلت قرار داد.

چرایی شکست صهیونیست‌ها در جنگ غزه/ آتش‌بسی که معنای پیروزی می‌دهد

واقعیت آن است که تل‌آویو امروز منفورترین بخش از جهان است و سران این رژیم هم از منفورترین سیاستمداران زمین و این برای دولت و مردمی که نزدیک به هفتاد سال برای ایجاد وجهه مثبت، مظلوم و حق به‌جانب در جهان تلاش کرده بودند، شکستی بزرگ و استراتژیک است.

دولت نتانیاهو نیز پس از پایان جنگ در غزه، با موج بزرگی از اعتراضاتی روبرو خواهد شد و به استناد تجربه‌ای تاریخی، نخست‌وزیری برای او با احتمال بسیار زیاد به پایان خواهد رسید.

البته ورود حزب الله لبنان و گشایش جبهه جدید در شمال سرزمین‌های اشغالی در شکست صهیونیست‌ها در غزه نیز بی‌تاثیر نیست؛ حملات نظامی شدید حزب‌الله به مواضع ارتش اسرائیل و شهرک‌های صهیونیستی که موجب فرار اسرائیلی‌ها از آنجا شد و تلفات سنگینی به دشمن وارد کرد، صهیونیست‌ها را سردرگم کرد و آن‌ها نتوانستند در عملیات زمینی در غزه آن‌گونه که می‌خواستند تمرکز کنند و دستاوردی محقق سازند، به این ترتیب می‌توان گفت حزب‌الله نیز سهم بسزایی در مجبور کردن رژیم صهیونیستی به پذیرش آتش‌بس داشت.

چرایی شکست صهیونیست‌ها در جنگ غزه/ آتش‌بسی که معنای پیروزی می‌دهد

موضوع بعدی رشادت و جسارت انصار الله یمن بود که تمرکز صهیونیست‌ها را با حملات پهپادی و موشکی و توقیف کشتی‌ها تجاری صهیونیست‌ها به هم زده بود؛ لذا آن‌ها نتوانستند در غزه آن‌گونه که می‌خواستند تمرکز کنند و دستاوردی محقق سازند.

چرایی شکست صهیونیست‌ها در جنگ غزه/ آتش‌بسی که معنای پیروزی می‌دهد

از سوی دیگر حملات سایر گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه نیز در پذیرفتن شروط آتش‌بش توسط صهیونیست‌ها بی‌تاثیر نبود؛ لذا این آتش‌بس به نوعی یک پیروزی برای مقاومت اسلامی محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار