مهلت طراحی نشان ویژه جایزه بین‌المللی امام خمینی(ره) تمدید شد

دبیر هنری فراخوان طراحی نشان جایزه امام خمینی(ره) از تمدید مهلت ‌زمان طراحی نشان ویژه جایزه بین‌المللی امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: هدف از فراخوان طراحی نشان جایزه امام خمینی(ره) تولید تندیس و مدال برای یک جایزه بین‌المللی است.
کد خبر: ۶۳۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ - 27November 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مجتبی مجلسی» دبیر هنری فراخوان طراحی نشان جایزه امام خمینی(ره) از تمدید مهلت ‌زمان طراحی نشان ویژه جایزه بین‌المللی امام خمینی(ره) تا ۲۰ آذرماه خبر داد و در ‌تشریح ابعاد این فراخوان اظهار داشت: این فراخوان مربوط به یک جایزه است که قرار شده از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شود. در این جایزه نیاز به طراحی یک نشان و مدل برای اعطای به برگزیدگان وجود داشت که فراخوان طراحی منتشر شد.

وی با تاکید براینکه جایزه امام خمینی(ره) یک رویداد بین‌المللی است که برگزار خواهد شد، ادامه داد: چون این جایزه بین‌المللی و مزین به اسم مبارک حضرت امام خمینی(ره) است و حتماً باید نشان استاندارد با ویژگی خاص داشته باشد، بحث طراحی این نشان و جایزه اتفاق مهمی است. معتقدیم این نشان باید حتماً معرف هنر اصیل ایرانی و اسلامی باشد.

مهلت طراحی نشان ویژه جایزه بین‌المللی امام خمینی(ره) تمدید شد

دبیر هنری فراخوان طراحی نشان جایزه امام خمینی(ره) گفت: این نشان باید یک نشان تصویری باشد و هنرمندان با خلاقیت امکان ایده‌پردازی دارند که چه نشانه‌هایی در این نشان وجود داشته باشد که این نماد در شان و جایگاه حضرت امام(ره) باشد. ما در این فراخوان تاکید داریم که این نشان باید قابلیت تبدیل به تندیس، مدال و هویت بصیری جایزه را برعهده بگیرد. سبک و نوع طراحی باید تمام این ملاحظلات را دربربگیرد. این جایزه به برگزیدگان بین‌المللی امام خمینی(ره) در حیطه‌های فرهنگی، هنری، علمی و سیاسی اعطا خواهد شد.

مهلت طراحی نشان ویژه جایزه بین‌المللی امام خمینی(ره) تمدید شد

شرایط شرکت در فراخوان:

ارسال آثار، تنها از طریق سایت جشنواره artfest.ir صورت می‌گیرد. ضروری است که هنرمند پیش از ارسال اثر، در سایت جشنواره ثبت نام کرده و شناسۀ اختصاصی دریافت کند.

آثار به دلیل بین‌المللی بودن جایزه فقط می‌تواند به صورت آیکونیک (Iconic) یا تصویری (شمایلی) طراحی شود، آثار کالیگرافیک یا خوشنویسانه، تایپوگرافیک یا حروفچینانه از دور رقابت کنار گذاشته خواهند شد.

آثار ضمن داشتن ظرفیت مدال و تندیس باید بتوانند در فرمت هویت‌بصری جایزه جهانی امام خمینی(قدس سرّه) هم نقش داشته باشند. محدودیتی در تکنیک و سبک هنری طراحی، ساخت و ارائه نشان جایزه جهانی امام خمینی(قدس سرّه) پیش‌بینی نشده است.

حقوق مادی اثر یا آثار برگزیده و هرگونه بهره‌برداری تبلیغاتی و رسانه‌ای از آثار در قالب «جایزه جهانی امام خمینی(قدس سرّه)» به صورت نامحدود، متعلق به سازمان برگزارکننده است و از اثر برگزیده این فراخوان، به عنوان نشان و تندیس اصلی جایزه جهانی بهره‌برداری خواهد شد.

مسئولیت صحت ادعای مالکیت طرح و نشان، به عهده شخصی است که به عنوان صاحب اثر، نسبت به تکمیل فرم شرکت در مسابقه و امضاء آن اقدام نموده است.
تصمیم‌گیری در خصوص فرایند تولید و تکثیر نشان و تندیس جایزه جهانی امام خمینی(قدس سرّه) از اثر برگزیده مسابقه، بر عهده دبیرخانه است.

مهلت طراحی نشان ویژه جایزه بین‌المللی امام خمینی(ره) تمدید شد

تصاویر ارسالی از طرح با کیفیت مناسب و از زوایای مختلف، (فرمت JPG با رزولوشن ۳۰۰ dpi) ضروری است. (کیفیت، زوایا و نور مناسب تصاویر، در مرحله بازبینی داوری حائز اهمیت است). توضیح و توجیه کامل طرح پیشنهاد شده به همراه مختصات و مشخصات اثر (جنس اثر، ابعاد اثر، تکنیک ساخت و ….) و دفترچۀ توجیهی هویت بصری به صورت یک فایل پی‌دی‌اف ضروری است.

شرکت در جشنواره برای عموم هنرمندان آزاد است. خلق آثار ارسالی می تواند به صورت فردی یا گروهی انجام پذیرد. در صورت انجام کار گروهی، نام تمامی افراد باید ذکر شود. حداکثر تعداد آثار ارسالی توسط هر هنرمند، ۳ اثر می باشد.

هیأت داوران جایزه جهانی امام خمینی:

محمدعلی کشاورز، مسعود نجابتی، مصطفی گودرزی

گاه‌شمار برنامه:

ثبت‌نام و ارسال آثار از تاریخ: ۱ آبان‌ماه ۱۴۰۲
آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال تصاویر آثار تا تاریخ: ۱۰ آذر ‌ماه ۱۴۰۲
داوری آثار: ۱۲ آذر‌ماه ۱۴۰۲
معرفی آثار منتخب و برگزیده: ۱۵ آذر ‌ماه ۱۴۰۲

جوایز:

نفر اول: دیپلم افتخار و دو سکه تمام بهار آزادی
نفر دوم: دیپلم افتخار و یک سکه بهار آزادی
نفر سوم: دیپلم افتخار و نیم سکه بهار آزادی

نشانی دبیرخانه جایزه جهانی امام خمینی: تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی، طبقه منفی یک ،جنب تالار سوره، دبیرخانه مرکزی جشنواره‌ها.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار