در دومین همایش فرماندهان و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه؛

فرمانده نیروی زمینی سپاه: نابودی سیستم فرماندهی و کنترل رژیم صهیونیستی درپی عملیات طوفان‌الاقصی/ در معادلات نظامی هیچ‌وقت شرایط را عادی تصور نمی‌کنیم

سردار پاکپور با تحلیل شرایط امروز و حوادث فلسطین اشغالی گفت: در معادلات نظامی هیچ‌وقت شرایط را برای خود عادی تصور نکرده و نخواهیم کرد و همواره برنامه‌ها و نقشه‌های دشمن را رصد می‌کنیم.
کد خبر: ۶۳۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ - 28November 2023

همیشه نقشه‌های دشمن را رصد می‌کنیم/ هیچ وقت شرایط را عادی تصور نکرده‌ایمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در دومین همایش فرماندهان و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در مراکز آموزش سپاه در اصفهان که در دانشگاه علوم و فنون نظامی امیرالمومنین (ع) برگزار شد، بخشی از عوامل شکل‌گیری طوفان‌الاقصی را تشریح کرد و اظهار داشت: این عملیات علاوه بر اینکه پرده از شکاف‌ها و ضعف‌های پنهان نگه‌داشته شده رژیم صهیونیستی کنار زد، سیستم فرماندهی و کنترل اسرائیل را نابود کرد.

سردار پاکپور با استناد به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا که در جریان طوفان‌الاقصی با عجله و سراسیمه خود را به اسرائیل رساند و اذعان کرد که سیستم فرماندهی و کنترل اسرائیل از بین رفته است، افزود: این وضعیتی بود که در طوفان‌الاقصی اتفاق افتاد و آمریکا تلاش کرد با همه توانمندی‌های خود، نوعی تنفس مصنوعی را برای نجات رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه تا قبل از طوفان‌الاقصی قامت نظامی رژیم صهیونیستی به‌عنوان دارنده بالاترین اشراف اطلاعاتی در دنیا معرفی شده بود، تصریح کرد: در عملیات اخیر حماس، قدرت عملیاتی رژیم صهیونیستی غافلگیر شد و فرو ریخت و این غافلگیری در ابعاد اطلاعاتی، زمانی و مکانی دیده شد.

وی تعرض و تجاوز مکرر صهیونیست‌ها به مسلمانان فلسطین و مسجدالاقصی، تنگ کردن محاصره غزه و اجرای سناریوی مرگ تدریجی ساکنان آن، قرار داشتن تعداد زیادی از اسرای فلسطینی در دست رژیم صهیونیستی و... را از عوامل شکل‌گیری طوفان‌الاقصی برشمرد و گفت: جنگ اخیر، نکات و آموزه‌های فراوانی را هم برای ما به همراه داشت که در معادلات دفاعی، آن را مورد توجه قرار داده و هیچ وقت شرایط را برای خود عادی تصور نکرده و نخواهیم کرد و همواره برنامه‌ها و نقشه‌های دشمن را رصد می‌کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار