گروه هفت: ایران از حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها حمایت نکند

کشور‌های گروه هفت که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی بوده و تامین کننده تسلیحات این رژیم به شمار می‌آیند شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای از ایران خواستند تا حمایت از جنبش حماس، حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن را متوقف کند.
کد خبر: ۶۳۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳ - 06December 2023

گروه هفت: ایران از حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها حمایت نکندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروه هفت (شامل کشور‌های آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس) روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که باید به سرعت با تشدید بحران انسانی در غزه و کاهش تلفات غیرنظامیان در این باریکه مقابله شود.

در این بیانیه به جنایت شهرک نشینان صهیونیست که هر روز فلسطینیان در کرانه باختری را به خاک و خون می‌کشند نیز اشاره شده و تنها به محکوم کردن این اقدامات صهیونیست‌های شهرک‌نشین اکتفا شده است.

کشور‌های گروه هفت که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی بوده و انواع تسلیحات برای این رژیم ارسال کرده‌اند، در بیانیه خود از ایران خواستند تا از جنبش حماس، حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن حمایت کند.

گروه هفت همچنین خواستار توقف فعالیت‌های بی ثبات کننده در منطقه شدند.

این نامه در حالی منتشر می‌شود که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه درباره بروز فجایع انسانی در غزه در نتیجه جنایت‌های رژیم اسرائیل هشدار داد.

گوترش گفت: «هیچ حفاظت موثر از غیرنظامیان در غزه وجود ندارد. هیچ‌جا در غزه امن نیست. جامعه بین‌المللی مسئولیت دارد از همه نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها و پایان دادن به بحران استفاده کند.

دبیر کل سازمان ملل تأکید کرد: «اوضاع در غزه رو به وخامت گذاشته و در حال تبدیل شدن به فاجعه‌ای با تبعات برگشت‌ناپذیر برای فلسطینی‌ها و در کل برای صلح و امنیت در منطقه است.»

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصار‌های مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستا‌ها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد و برای مدتی برق و سوخت را به روی مردم غزه قطع کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها