در دومین رویداد آموزشی سازمان نظام پزشکی مطرح شد؛

رئیس کل سازمان نظام پزشکی: نگاه رئیس جمهور فرصت بی‌نظیری برای متولیان نظام سلامت است

رئیس‌زاده با اشاره به اینکه پاسداشت، نگهداشت و تامین نیروی انسانی مهم‌ترین رکن حوزه سلامت است، گفت: نوع نگاه رئیس جمهور فرصت بی‌نظیری برای متولیان نظام سلامت است، زیرا رئیس جمهوری تاکید دارند که ساخت بیمارستان و مراکز درمان و تامین تجهیزات پزشکی مهم است اما مهم‌تر از آن تامین نیروی انسانی تخصصی است.
کد خبر: ۶۳۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷ - 08December 2023

رئیس کل سازمان نظام پزشکی: نگاه رئیس جمهور فرصت بی‌نظیری برای متولیان نظام سلامت استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محمد رئیس زاده» رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دومین رویداد آموزشی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اصل مهم ارتقای کیفیت آموزش پزشکی در کشور اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و انجمن‌های پزشکی وظیفه دارند، اجازه ندهند، کیفیت آموزش پزشکی در این هیاهو و تلاطم‌های اقتصادی و هجمه‌های رسانه‌ای تضعیف شود.

رئیس‌زاده همچنین با اشاره بر اهمیت نیروی انسانی در حوزه سلامت کشور گفت: این نکته مدنظر رئیس جمهوری نیز است. نوع نگاه رئیس جمهور فرصت بی‌نظیری برای متصدیان و متولیان حوزه سلامت کشور است. رئیس جمهوری تاکید دارند که ساخت بیمارستان و مراکز درمان و تامین تجهیزات پزشکی مهم است اما مهم تر از آن تامین نیروی انسانی تخصصی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: پاسداشت و نگهداشت و تامین نیروی انسانی مهم ترین رکن حوزه سلامت است. اگر بهترین بیمارستان را با بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی تجهیز کنیم اما نیروی تخصصی پرستاری و کادر سلامت تامین نشود، در واقع این کار صرف هزینه‌های هنگفت برای خرید نارضایتی است که در برخی موارد هم همین اتفاق می‌افتد. هزینه‌های بسیار زیادی را صرف می‌کنیم اما نارضایتی می‌خریم.

رئیس زاده ادامه داد: وقتی بیمارستان نیروی کافی نداشته باشد مراجعین با نارضایتی مواجه می‌شوند. من از حوزه معاونت توسعه برای تجهیز و ساخت بیمارستان تشکر می‌کنم اما قبل از آن حتما از تامین نیروی انسانی استاندارد مطمئن باشند در غیر این‌صورت ایجاد نارضایتی می‌کند و منجربه برخوردهایی می‌شود که در شان جامعه پزشکی ما نیست و به روان جامعه آسیب می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ۸۰ درصد کیفرخواست پرونده‌های نظام پزشکی منجر به صدور رای به نفع بیمار می‌شود ولی هنوز مطالبات انباشته کادر درمان از طرف بیمه‌ها و سازمان برنامه و بودجه پرداخت نمی‌شود و بدترین برخورد با جامعه تخصصی می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها