وزیر دادگستری:

رژیم صهیونیستی از روش‌های ممنوعه در جنگ استفاده کرده است

رحیمی گفت: جنایات صهیونیست‌ها علیه زنان و کودکان بی‌سابقه بوده است که این موارد باید در دادگاه مطرح و به آن پرداخته شود و سران این رژیم تحت تعقیب قضائی قرار بگیرند.
کد خبر: ۶۳۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹ - 09December 2023
رژیم صهیونیستی از روش‌های ممنوعه در جنگ استفاده کرده استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «امین‌حسین رحیمی» وزیر دادگستری امروزشنبه ۱۸ آذر در دادگاه شبیه‌سازی شده محاکمه سران رژیم صهیونیستی (موت کورت) که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: ابتکار دانشگاه اصفهان در تشکیل دادگاه شبیه‌سازی شده محاکمه سران رژیم صهیونیستی به موقع و عالی بود و در دو ماه گذشته ثابت شد که تنها مسلمانان نیستند که جنایات صهیونیست‌ها را محکوم می‌کنند، بلکه سایر ملت‌های جهان نیز این اعمال شنیع را محکوم کردند.
 
رحیمی افزود: امروز ۷۵ سال است که کودکان و مردم مظلوم فلسطین زیر شدیدترین حملات رژیم صهیونیستی هستند. رسیدگی نمادین به جنایات سران رژیم صهیونیستی نقطه عطفی در محاکمه آینده آنان در دادگاهی صالحه خواهد بود. تلاش شورای امنیت سازمان ملل و رئیس این سازمان برای توقف جنگ در غزه توسط آمریکا وتو شد و در انتفاضه دوم دولت فلسطین پرونده‌ای را علیه صهیونیست‌ها مطرح کرده است و در خصوص حملات اخیر باید به روزرسانی مناسب انجام شود.
 
وزیر دادگستری تصریح کرد: نکته مهم دیگر جمع‌آوری شواهد و مستندات است که علی‌رغم وجود شواهد و مستندات فراوان، دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرده برای جمع‌آوری این مدارک و مستندسازی آن نیاز به بودجه خاصی دارد.
 
وی ادامه داد: باید قضایا به گونه‌ای مستندسازی شود که به خوبی روشن شود که رژیم صهیونیستی یک دولت تروریستی و سازمان حماس یک گروه مشروع مقاومت است و ساکنان غزه تحت سلطه رژیمی اشغالگر هستند. در حالی که صهیونیست‌ها می‌کوشند اقدامات خود در واکنش به عملیات طوفان‌الاقصی را دفاع مشروع جلوه دهند. باید تبیین شود که صهیونیست‌ها طی چند مرحله از سال ۲۰۰۸ تا کنون چند مرحله به غزه یورش برده است.
 
وی تصریح کرد: در تمام حملات، اسرائیل از روش‌های ممنوعه در جنگ استفاده کرده، به طوری که از بمب‌های خوشه‌ای، فسفر سفید و دیگر سلاح‌های غیرمتعارف استفاده کرده است. صهیونیست‌ها دسترسی مردم فلسطین به مواد غذایی را قطع کرده‌اند و در هیچ جنگی به این میزان کودک کشته نشده است و در دو ماه گذشته بیش از شش هزار کودک به شهادت رسیده‌اند. بیش از ۴۶ هزار نفر مجروح شده‌اند که بیش از ۹ هزار نفر آن کودک هستند.
 
وزیر دادگستری افزود: جنایات صهیونیست‌ها علیه زنان و کودکان بی‌سابقه بوده است که این موارد باید در این دادگاه‌ها مطرح و به آن پرداخته شود. حمله به غیرنظامیان، آمبولانس‌ها و بیمارستان‌ها نقض کنوانسیون ژنو و مصداق جنایت جنگی است. در این دادگاه نمادین باید عاملان و آمران این جنایات، محکوم و تحت تعقیب قرار بگیرند. برگزاری دادگاه‌های شبیه‌سازی در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند علاوه بر محکومیت جنایتکاران در ارتقاء دانش حقوقی مخاطبان تأثیر به‌سزایی داشته باشد و زمینه‌ساز محاکمه سران جنایتکار اسرائیل در دادگاه‌های بین‌المللی شود.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار