همزمان با به نیمه رسیدن پخش؛

قصه مادران شهید از شیراز تا کرمان/ پوستر «رخ مادر» رونمایی شد

همزمان با گذشت نیمی از پخش، پوستر مجموعه مستند «رخ مادر» به تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی منتشر شد.
کد خبر: ۶۳۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱ - 10December 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، باگذشت نیمی از فصل دوم مجموعه مستند «رخ مادر» به تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی و کارگردانی حمید مشایخی، مهدی انصاری، سیدمصطفی سیدالحسینی و علی علائی که این‌شب‌ها در شبکه یک سیما میزبان مخاطبان خود است، از پوستر این اثر رونمایی شد.

این مجموعه مستند که زهرا حسینی سرپرست پژوهش و سوژه‌یابی آن را برعهده داشته، در استان‌های کرمان، یزد، فارس، لرستان، شهرکرد، گلستان، مازندران، تهران، گیلان، اراک و اصفهان جلوی دوربین رفته است.

«رخ مادر» در فصل جدید با روایتی شاعرانه به قصه‌های بکر و ناب از مادران شهدا که در جامعه فعالیت اجتماعی دارند، می‌پردازد.

قسمت‌های یک تا پنج این مجموعه مستند، قصه مادران شهید ایوب و یعقوب توانایی، علی پرنیان، سیدقربان نبوی، مسلم فراهانی و علی باقرمرادی را از استان‌های کرمان، یزد، لرستان، مازندران و تهران روایت کرد.

اما قسمت هفتم این اثر با عنوان «دست سرنوشت» که امشب ۱۹ آذر روی آنتن می‌رود، قصه زندگی فاطمه توکلی از شیراز است که فرزندش در جبهه شهید و مفقودالاثر شده و با حضور در مناطق جنگی به عنوان پرستار به دنبال پیکر فرزندش می‌گردد، اما موفق به یافتن آن نمی‌شود.

قسمت هشتم با عنوان «خیر النسا» که دوشنبه ۲۰ آذر روی آنتن می‌رود، قصه زندگی خیرالنسا بای از گلستان است. این قسمت روایتی از قبول کردن سرپرستی بچه‌ای ۹ ساله است که در نهایت شهید می‌شود.

قسمت نهم با عنوان «سرو تنها» که سه‌شنبه ۲۱ آذر روی آنتن می‌رود، قصه زندگی معصومه عربی از کرمان است و داستان مادری را روایت می‌کند که پسرش در گردان غواص‌ها (عملیات کربلای ۴) حضور داشت و پیکرش بعد از ۱۰ سال به وطن بازگشت.

قصه مادران شهید از شیراز تا کرمان/ پوستر «رخ مادر» رونمایی شد

قسمت دهم با عنوان «رویای یک مادر» که چهارشنبه ۲۲ آذر روی آنتن می‌رود، قصه زهرا اکبری از یزد است. روایتی از یک مادر ساده زیست که در دوران جنگ به عنوان خیاط لباس‌هایی برای رزمندگان می‌دوخت.

فصل دوم مجموعه مستند «رخ مادر» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار