جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح:

کتاب «پرونده‌ای برای هواپیما‌ربایی» صحنه مرکبی از تاریخ جامعه ایران است

امیر گلفام با بیان اینکه کتاب «پرونده‌ای برای هواپیما‌ربایی» صحنه مرکبی از تاریخ جامعه ایران است، گفت: کتاب همچون سندی است که برای همیشه با ما می‌ماند و برای عصر حاضر و آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای همین هم بهتر است که تا قبل از اینکه کسی تاریخ کشور ما را تحریف کند ما خودمان تاریخ را بنویسیم.
کد خبر: ۶۳۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ - 12December 2023

«پرونده‌ای برای هواپیما ربایی» صحنه مرکبی از تاریخ جامعه ایران است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «ابراهیم گلفام» جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از کتاب «پرونده‌ای برای هواپیما‌ربایی» که با حضور جمعی از فرماندهان نظامی و نویسندگان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس و دفاعی امنیتی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: این کتاب در نوع خود اثری بی‌نظیر است. در حقیقت وارد این حوزه شدن، نگارش کتاب و تاریخ را ورق زدن که حوادث فراوانی در آن روی داده است، کار بسیار ارزشمندی است.

امیر گلفام گفت: نویسنده این کتاب خودش از افسران پدافند هوایی است. اما واقعیت این است که کتاب سندی بسیار خوب است که با سایر رسانه‌ها متفاوت است و انسان با آن انس می‌گیرد. ضمن اینکه یک نویسنده باید برای نگارش یک کتاب تمامی اسناد و مدارک موجود را جمع کرده و آن‌ها را ساماندهی کند و نظم درست و اصولی به آن‌ها بدهد که وقتی فردی برای مطالعه به آنها مراجعه می‌کند این کتاب‌ها بتوانند او را به صحنه‌هایی که در این کتاب شرح داده ببرد.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: کتاب «پرونده‌ای برای هواپیماربایی» صحنه مرکبی از تاریخ جامعه ما است. واقعا از نویسندگانی که می‌آیند و تاریخ را برای نسل‌های امروز و آینده روشن می‌کنند باید تقدیر و تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بخش‌هایی از تاریخ همواره تاریک است نویسنده‌ها می‌آیند و تا بر آن‌ها نور تابانده و آن بخش‌ها را روشن کنند. در واقع این یک تکلیف است که اگر هرکسی در هر حوزه تخصصی که اشراف دارد، ورود پیدا کند می‌تواند آن را ثبت و ضبط کند.

امیر گلفام اضافه کرد: کتاب‌ها ازجمله منابعی هستند که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب‌های دینی اشاره کرد. ضمن اینکه در طول سالیان اخیر هم می‌بینیم که از کتاب به‌عنوان منابع قابل اعتمادی استفاده می‌شود.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: کتاب همچون سندی است که برای همیشه با ما می‌ماند و برای عصر حاضر و آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای همین هم بهتر است که تا قبل از اینکه کسی تاریخ کشور ما را تحریف کند ما خودمان تاریخ را بنویسیم.

وی تصریح کرد: نگارش کتاب «پرونده‌ای برای هواپیماربایی» فقط بحث هواپیماربایی نیست؛ زیرا امکان دارد که بگویند هواپیماربایی امری که در همه کشورها روی می‌دهد؛ ولی حقیقت این است که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شاهد ورود نظام سلطه برای شکست انقلاب اسلامی در ایران بودیم که در راس آن هم آمریکا قرار دارد.

امیر گلفام افزود: نظام سلطه و آمریکا به واقع 19 ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تمامی تلاش خود را انجام داد تا این انقلاب به شکست منتهی شود. سپس جنگ را به واسطه نایب منطقه‌ای خودش شروع کرد. ضمن اینکه بر اساس اسناد و مدارک موجود حداقل 32 کشور در جریان این جنگ برای شکست انقلاب اسلامی کمک کردند. ضمن اینکه در همین دوران بسیاری را ازجمله سازمان منافقین را اغفال کردند تا با نظام اسلامی تقابل کنند.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در دوران ابتدایی انقلاب اسلامی گروه‌ها و سازمان‌های فریب خورده‌ای چون منافقین آمدند و به‌عنوان سربازان پیاده نظام آمریکا سعی کردند که به هر شکلی که شده به انقلاب ضربه وارد کنند. همانطور هم که در دوران جنگ سعی و تلاش فراوانی کردند تا به ما ضربه وارد کنند که متاسفانه تاریخ نشان می‌دهد در مقاطعی هم توانستند به ما لطمه وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: این دشمنان در آن دوران همه سعی و تلاش خودشان را کردند که به بدترین شکل ممکن، یعنی مسافران بی‌‎گناهی که قصد سفر از نقطه‌ای به نقطه دیگر را داشتند ضربه وارد کنند و آن‌ها را در داخل هواپیما به گروگان بگیرند و آن‌ها را به سرحد مرگ برسانند.

امیر گلفام در پایان تصریح کرد: کتاب «پرونده‌ای برای هواپیماربایی» سندی است که نه فقط برای آینده می ماند که کارشناسان و دانشجویان می‌توانند از آن به عنوان منبع پژوهش و تحقیق استفاده کنند.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها