سردار گرجی‌زاده در جمع خبرنگاران اعلام کرد

بکارگیری روش‌های نوین در سپاه حفاظت/ انتقال تجربیات سپاه حفاظت به سایر کشورها

فرمانده سپاه حفاظت گفت: این سپاه در نظر دارد روش‌های نوین و نرم‌افزاری سیستم‌های الکترونیکی و کنترل نامحسوس افراد را جایگزین روش‌های سخت‌افزاری، علنی و محدودیت‌آفرین کند.
کد خبر: ۶۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ - 26December 2015

بکارگیری روش‌های نوین در سپاه حفاظت/ انتقال تجربیات سپاه حفاظت به سایر کشورها

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار علی اصغر گرجیزاده فرمانده سپاه حفاظت، در حاشیه همایش «حفاظت سپاه؛ اقتدار و امنیت ملی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب، موضوع حفاظت از شخصیتها و هواپیماها به عهده سپاه گذاشته شد؛ که سپاه علیرغم نداشتن تجربه در این زمینه، توانست امنیت را در این زمینه برقرار سازد.

وی افزود: در همین زمینه سپاه حفاظت توانسته تاکنون دهها مورد هواپیماربایی را خنثی کند؛ که طی آن موفق شده در 13 مورد درگیری در فرودگاه و هواپیما مأموریت خود را با موفقیت به سرانجام برساند. در حفاظت از شخصیتها نیز هرکجا اصول لازم رعایت شده، مورد مشکلسازی که با موفقیت توأم باشد بهوجود نیامده است.

فرمانده سپاه حفاظت یادآور شد: دهها مورد سوء قصدهایی که در دهه 60 صورت گرفته از کثیفترین روشهای آمریکایی بوده  است.

سردار گرجیزاده درخصوص همایش نیز گفت: در این همایش برای موضوعات جدیدی مانند بیوتروریسم، مقالاتی ارائه میشود و همچنین استفاده درباره تکنولوژی و آشنایی با ترفندهای تروریستی مباحثی عنوان میشود.

وی تأکید کرد: ایران بر اساس بازرسیهای سازمان هواپیمایی بین المللی «ایکائو» ازجمله کشورهای رده بالای امنیتی محسوب میشود؛ حتی در سه مرتبه بازرسیهای خارجی که صورت گرفته توانستیم رتبههای بسیار بالایی را کسب کنیم.

فرمانده سپاه حفاظت افزود: سپاه حفاظت توانسته تجربیات خود را به سایر کشورها نیز ازجمله سوریه منتقل کند. در همین رابطه زمانی که اوج ترورها در سوریه انجام میشد، سپاه حفاظت بر اساس یک ابلاغیه، تعدادی از پاسداران را برای انتقال تجربیات و کار مستشاری به این کشور اعزام کرد.

سردار گرجیزاده در ادامه به برنامههای سپاه حفاظت اشاره و تصریح کرد: سپاه حفاظت در نظر دارد روشهای نوین و نرمافزاری، سیستمهای الکترونیکی و کنترل نامحسوس افراد را جایگزین روشهای سختافزاری، علنی و محدودیتآفرین کند.

وی در ادامه با ذکر نمونههایی از تلاشهای سپاه حفاظت در کشف و خنثیسازی اقدامات تروریستی در فرودگاهها و هواپیماها گفت: یکی از تروریستها در فرودگاه سلاحی را در کفش خود جاسازی کرده بود؛ اما در رصدی که بهوسیله دوربینهای فرودگاه صورت میگرفت، این شخص به دلیل استرسهایی که داشت مورد سوء ظن قرار گرفت و هنگام رسیدن به گیت بازرسی سپاه پس از بازرسی دقیق، سلاح جاسازی شده کشف و فرد مورد نظر نیز دستگیر شد.

فرمانده سپاه حفاظت ادامه داد: همچنین در یکی از پروازهای مسیر خارجی، مهماندار هواپیما متوجه استرس زیاد یکی از مسافرین میشود؛ که این موضوع را به کادر امنیت پرواز اطلاع میدهد؛ که در پی آن، این فرد قبل از هرگونه اقدامی دستگیر شد.

سردار گرجیزاده در پایان عنوان کرد: کشور ما بسیار امن است و آمریکاییها باید از حسادت وجود این امنیت بمیرند. البته آنها تلاشهای بسیاری دارند تا ضریب امنیت در کشورمان را پایین بیاورند؛ اما با وجود ناامنیهایی که در منطقه مشاهده میکنیم، ایران از کریدور امن هوایی برخوردار بوده و محل مناسبی برای حضور توریستها است.

نظر شما
پربیننده ها