پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» هدف مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در واکنش به جنایت علیه فلسطینی‌ها در غزه، پایگاه آمریکا در عین‌الاسد را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۶۳۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ - 15December 2023

پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» هدف مقاومت اسلامی عراق قرار گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز (جمعه) اعلام کرد که در واکنش به جنایت علیه فلسطینی‌ها درغزه، پایگاه آمریکا در عین‌الاسد را با پهپاد هدف قرار داده است. 

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ده‌ها پایگاه آمریکا در منطقه هدف قرار گرفته‌اند. مقاومت عراق آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین می‌داند.

یک مقام در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عصر پنج‌شنبه به شبکه سی‌ان‌ان گفت که نیروهای آمریکا در سوریه و عراق، از ۲۵ مهر تا ۲۲ آذر، ۹۷ بار هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفتند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طور که تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

«ابوحسین الحمیداوی» دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق چند روز پیش در بیانیه‌ای گفت که حملات علیه پایگاه‌های آمریکا تا زمانی که این کشور به اشغالگری در عراق ادامه می‌دهد، متوقف نخواهد شد.

الحمیداوی تأکید کرد: «تا زمانی که عراق آزاد نشود، رویارویی با نیروهای اشغالگر متوقف نمی‌شود و این تصمیمی است که هر چقدر هم تلفات داشته باشد، از آن عدول نخواهیم کرد».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار