روزنامه گاردین:

آمریکا به دنبال راه‌اندازی نیروی دریایی مشترک منطقه‌ای است

آمریکا به دنبال راه‌اندازی یک نیروی دریایی گسترده با حضور کشور‌های عربی برای مبارزه با حملات نیرو‌های یمنی به کشتی‌ها در دریای سرخ است.
کد خبر: ۶۳۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵ - 18December 2023

آمریکا به دنبال راه اندازی نیروی دریایی مشترک منطقه‌ای استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه گاردین لندن در گزارشی اعلام کرد که واشنگتن به دنبال راه اندازی یک نیروی دریایی گسترده با حضور کشور‌های عربی برای مبارزه با حملات نیرو‌های یمنی به کشتی‌ها در دریای سرخ است.

براساس گزارش این روزنامه، واشنگتن قرار است راه‌اندازی این نیروی مشترک را به زودی در جریان سفر مقامات ارشد آمریکایی به منطقه اعلام کند.

در همین ارتباط گزارش شده است که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر خود به خاورمیانه، تشکیل نیروی دریایی مشترک آمریکا در منطقه با مشارکت نیروی دریایی کشور‌های عربی را اعلام خواهد کرد.

همچنین گفته شده که این احتمال وجود دارد که نیروی دریایی مشترک منطقه فراتر از کشور‌های عربی باشد و ایالات متحده به دنبال متقاعد کردن چین برای پیوستن به این نیروی مشترک حفاظت دریایی است.

روز گذشته نیز، نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که پنتاگون اخیراً در واکنش به حملات نیرو‌های یمنی علیه کشتی‌های اسرائیلی دستور اعزام ناو هواپیمابر هسته‌ای «دوایت آیزنهاور» را به دریای سرخ صادر کرده است.

پیش از این وب سایت سیمافور به نقل از مقامات دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، اعلام کرد که پنتاگون در حال بررسی امکان حمله به اهداف نظامی نیرو‌های ارتش یمن در پاسخ به تشدید حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ است.

یکی از این مقامات به پولیتیکو گفت: پنتاگون در روز‌های اخیر یک گروه ضربت به رهبری ناو هواپیمابر آیزنهاور را از خلیج فارس به تنگه باب المندب در دریای سرخ در سواحل یمن منتقل کرده است تا از درخواست احتمالی برای مقابله با حملات حوثی‌ها پشتیبانی کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار