ثبت‌نام ۷۰ هزار متقاضی از ۲۲ کشور برای اعتکاف حرم رضوی

با پایان مهلت ثبت نام اعتکاف حرم مطهر رضوی، تعداد و جزئیات آمار ثبت معتکفین اعلام شد.
کد خبر: ۶۳۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷ - 18December 2023

ثبت‌نام ۷۰ هزار متقاضی از ۲۲ کشور برای اعتکاف حرم رضوی.به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «امین بهنام» معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اظهار داشت: با پایان یافتن مهلت ثبت نام اعتکاف حرم مطهر رضوی، ۷۰ هزار متقاضی داخلی و خارجی درخواست خود را برای شرکت در این مراسم معنوی ثبت کردند که با توجه به ظرفیت محدود میزبانی در این آستان، منتخبان پنجم دی ماه از طریق قرعه‌کشی انتخاب خواهند شد.

۶۷ هزار متقاضی از نقاط مختلف کشور

وی افزود: ثبت‌نام متقاضیان از ۱۴ آذرماه آغاز شد و تا ۲۳ آذرماه ادامه یافت که طی این مدت بیش از ۷۰ هزار متقاضی در این اعتکاف ثبت‌نام کردند.

به گفته معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، در این بازه زمانی ۱۰ روزه، بیش از ۶۷ هزار و ۳۵۵ نفر از هموطنان ساکن ایران ثبت نام خود را نهایی کردند که ۴۲ هزار و ۱۷۲ نفر از متقاضیان از خراسان رضوی، بالغ بر پنج هزار و ۶۸۱ نفر از استان تهران و چهار هزار و ۶۰۶ نفر از استان اصفهان هستند.

سه هزار و ۷۰ نفر متقاضی از ۲۱ کشور جهان

بهنام تصریح کرد: علاوه بر ایران، سه هزار و ۷۰ متقاضی نیز از ۲۱ کشور جهان درخواست خود برای شرکت در مراسم اعتکاف حرم مطهر رضوی را ثبت کردند که کشور‌های افغانستان، پاکستان، هندوستان، عراق، ترکیه، لبنان، استرالیا، آذربایجان، سوریه، نیجریه، آمریکا، کانادا، بنگلادش، تانزانیا، آلمان، فیلیپین، قزاقستان، آفریقای جنوبی، کویت، هلند و هندوراس به ترتیب بیشترین متقاضیان را داشته‌اند.

پیشتازی جوانان و بانوان

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی افزود: از مجموع ۷۰ هزار نفر ایرانی و غیرایرانی که از طریق سایت یا پیامک برای حضور در اعتکاف حرم مطهر رضوی ثبت نام کرده‌اند، ۲۲ هزار و ۱۷۱ نفر آقا و ۴۸ هزار و ۲۵۶ نفر خانم هستند. 

وی ادامه داد: همچنین از نظر سنی، به تربیت بیشترین تقاضا‌ها به ترتیب مربوط به سنین ۳۱ تا ۴۰ سال، ۱۱ تا ۲۰ سال و ۲۱ تا ۳۰ سال است که از پیشتازی جوانان برای شرکت در این مراسم معنوی حکایت دارد.

 امکان میزبانی از هزار و ۲۰۰ معتکف

بهنام درباره ظرفیت پذیرش در مراسم اعتکاف حرم مطهر رضوی نیز گفت: با توجه به محدودیت‌های مکانی موجود، امکان میزبانی از هزار و ۲۰۰ نفر در مراسم اعتکاف حرم مطهر فراهم شده است که به تعداد مساوی بین خواهران و برادران تقسیم خواهد شد.

به گفته معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی از ظرفیت هزار و ۲۰۰ نفری امسال، حداکثر ۱۰ درصد به زائرین غیرایرانی، حداکثر ۱۰ درصد به زائران خارج از خراسان رضوی و حداکثر ۱۰ درصد به معتکفین حضور مجدد که در سه سال گذشته جزو معتکفین حرم مطهر بودند، اختصاص خواهد یافت.

این مقام مسئول اضافه کرد: ۷۰ درصد دیگر ظرفیت نیز به سایر ثبت‌نام‌کنندگان اختصاص دارد.

اعلام اسامی منتخبان، پنجم دی ماه

وی تصریح کرد: قرعه‌کشی بین تمامی ثبت‌نام کنندگان، یکم دی ماه انجام و نتایج آن تا پنجم دی ماه از طریق ارسال پیامک، به داوطلبان پذیرش شده، اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها