معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی خبرداد؛

افزایش ظرفیت میزبانی اعتکاف حرم مطهر امام رضا (ع)

بهنام گفت: ظرفیت اعتکاف حرم مطهر رضوی با افزایش ۵۰۰ نفری به ۱۵۰۰ نفر معتکف رسید و معتکفان بیشتری از سراسر کشور و دیگر کشورها، در ایام‌البیض میهمان آستان قدس رضوی خواهند بود.
کد خبر: ۶۴۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷ - 16January 2024

افزایش ظرفیت میزبانی اعتکاف حرم مطهر امام رضا (ع) / سهم ۸۵ درصدی نوجوانان و جوانان در بین معتکفانبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «امین بهنام» معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با اشاره به افزایش ظرفیت معتکفین در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: این افزایش ۵۰۰ نفری به نسبت مساوی بین خواهران و برادران تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه معتکفین امسال در سه گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان قرار دارند، افزود: گروه سنی نوجوانان معتکف، از سن تکلیف دختران و پسران تا ۲۰ سالگی است و علاوه بر این، گروه سنی جوانان ۲۰ تا ۴۰ سال و گروه سنی میانسالان ۴۰ سال به بالا را شامل می‌شود.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی تاکید کرد: از مجموع هزار و ۵۰۰ معتکف رجبیه حرم مطهر رضوی، ۸۵ درصد قشر جوان و نوجوان هستند و استقبال این گروه سنی از اعتکاف حرم بسیار امیدبخش است.

بهنام تاکید کرد: معتکفین در شش شبستان مسجد گوهرشاد لباس اعتکاف بر تن خواهند کرد، پسران نوجوان در شبستان میلانی، جوانان در شبستان نهاوندی و معتکفین مرد میانسال در شبستان نجف آبادی استقرار خواهند یافت.

وی تصریح کرد: سه شبستان سبزواری، تبریزی و شبستان گرم نیز به معتکفین خواهر اختصاص دارد که نوجوانان در شبستان سبزواری، جوانان در شبستان تبریزی و میانسالان در شبستان گرم مستقر خواهند شد.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: پذیرفته‌شدگان در اعتکاف رجبیه امسال علاوه بر ایران از ۱۸ کشور از جمله کانادا، امریکا، آلمان، نیجریه، استرالیا، کویت، سوریه، بنگلادش، آفریقای جنوبی، لبنان حضور خواهند داشت و در این دوره از اعتکاف ۳۰ استاد معتکف در قالب حلقه‌های معرفت، مباحث معرفتی را برای معتکفین مطرح خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها