دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در توسعه خدمات شهرسازی

هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، در جهت پیشبرد اهداف حوزه راه و شهرسازی و سیاست‌های کلان کشور در عرصه حمل‌ونقل وارد عمل شده و هم‌زمان در توسعه خدمات شهرسازی نیز پیش می‌رود.
کد خبر: ۶۳۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ - 19December 2023

مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در توسعه خدمات شهرسازیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه راهبردی هر کشور صنعت حمل‌ونقل آن کشور است که صنعتی زیربنائی و لازمه توسعه سایر بخش‌های اقتصادی است.

هر چند حمل‌ونقل به‌عنوان تنها عامل توسعه به‌حساب نمی‌آید و علل و عوامل بسیار دیگری هم هست که موجب توسعه رشد اقتصادی می‌شود، اما نباید از خاطر دور داشت که یکی از عناصر کلیدی در توسعه اقتصادی، حمل‌ونقل است. آثار اقتصادی حمل ونقل را می‌توان در رابطه با همه فعالیت‌های اقتصادی مثل صنعت و معدن، کشاورزی، خدمات، توریسم و غیره برشمرد.

البته سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل مستلزم صرف هزینه‌های سنگین است و کشور‌ها برای برطرف کردن موانع و تنگنا‌هایی که در حمل‌ونقل وجود دارد، ناچار به پرداختن چنین هزینه‌هایی هستند پس علاوه بر اهمیت اقتصادی و آثاری که حمل‌ونقل می‌تواند روی بهبود وضعیت اقتصادی ملی بگذارد و موجبات بهبود وضع زندگی تک‌تک افراد را فراهم آورد، آثار فرهنگی اجتماعی آن نیز مثل آثار آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، سیاحتی، زیارتی و غیره را نباید نادیده گرفت.

بنابراین جهت ارتقاء سطح زندگی و کیفیت زیست اجتماعی، ضروری است که به توسعه حمل‌ونقل به‌ویژه آن‌هایی که جنبه عام‌المنفعه بودن آن بیشتر است توجه خاصی شود و به این طریق به تقاضای جامعه برای دستیابی به آموزش و فرهنگ، فعالیت‌های اجتماعی، ورزشی و ... پاسخ مساعد داد.

از این‌رو هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، در جهت پیشبرد اهداف این حوزه و سیاست‌های کلان کشور در عرصه حمل‌ونقل وارد عمل شده و هم‌زمان در توسعه خدمات شهرسازی نیز پیش می‌رود؛ لذا هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته فرصتی را فراهم آورد تا این بخش از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به معرفی فعالیت‌ها و دستاورد‌های خود بپردازد.

زیرا این مجموعه در گرایش‌های حوزه حمل‌ونقل و شهرسازی نظیر آزادراه، راه ‏آهن برون‌شهری، تونل‌های ارتباطی، پل‌ها و تقاطع‌های مسطح شهری، راه‌آهن شهری و حومه، ابنیه خاص، بیمارستان، پروژه‌های بسیاری را با موفقیت و با بهترین شیوه ممکن به اتمام رسانده است مانند احداث بیش از ۸۰۰ کیلومتر آزادراه، ۴ هزار کیلومتر راه آهن، حفر بیش از ۲۰ کیلومتر تونل برای حمل‌ونقل درون‌شهری و بیش از ۱۵۰ کیلومتر تونل برای حمل‌ونقل برون شهری در کشور؛ البته طرح‌ها و پروژه‌های متعدد دیگری را هم در دست اجرا دارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار