رئیس پنتاگون: حملات حوثی‌ها در دریای سرخ بر اقتصاد جهانی تاثیر گذاشته است

وزیر دفاع آمریکا که در قطر به سر می‌برد، در سخنانی گفت که حملات نیرو‌های مسلح یمنی در دریای سرخ، بر اقتصاد جهانی تاثیر گذاشته است.
کد خبر: ۶۳۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ - 19December 2023

رئیس پنتاگون: حملات حوثی‌ها در دریای سرخ بر اقتصاد جهانی تاثیر گذاشته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز (سه‌شنبه) گفت: حملات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ بر اقتصاد جهانی تاثیر گذاشته است.

وی که در سفر به قطر این سخنان را مطرح می‌کرد، افزود: «قطر با تلاش‌های خود با مصر در آزادی گروگان‌ها سهم داشته است و سفر من به قطر در راستای تقویت همکاری با این کشور در زمینه دفاعی و امنیتی است.»

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: «به‌دنبال همکاری بیشتر با قطر برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه هستیم.»

وی که در پایگاه نیرو‌های آمریکایی العدید در دوحه صحبت می‌کرد، گفت: «قطر شریکی اجتناب ناپذیر بوده و خواهد ماند، زیرا به ما کمک کرد تا از افغانستان خارج شیوم و در موضوع گروگان‌ها در حماس نیز میانجی‌گری کرد.»

پس از تبدیل شدن عملی واشنگتن به سپر دریایی تل‌آویو در برابر حملات موشکی و پهپادی یمن، آمریکا تحرکات منطقه‌ای خود را برای حفاظت از کشتی‌های عازم اسرائیل تشدید کرده است.

در حالی که شرکت‌های بزرگ کشتیرانی از قبیل «مائرسک» و «اورگرین» از ترس حملات یمن به کشتی‌های عازم اسرائیل، تا اطلاع ثانوی عبور از دریای سرخ را به تعلیق درآورده‌اند، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته از تشکیل ائتلاف با انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل برای مقابله با حملات یمن خبر داده بود.

ارتش یمن طی هفته‌های اخیر بار‌ها کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی را هدف قرار داده و اعلام کرده است تا زمانی که حملات به غزه متوقف نشود، حملات به عمق اسرائیل و کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ ادامه می‌یابد.

در حالی که طبق گزارش‌ها، عربستان سعودی با پیوستن به ائتلاف دریایی برای مقابله با یمن مخالفت کرد و امارات هم حاضر به عضویت در ائتلاف نشده است، لوید آستین مدعی شد که این ائتلاف نقشی مهم برای «تقویت امنیت منطقه» ایفا می‌کند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار