خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ:

آمریکا در حال بررسی حمله نظامی به یمنی‌ها است

یک منبع آمریکایی گفته است که آمریکا و متحدانش در حال بررسی حملات نظامی احتمالی علیه نیرو‌های یمنی هستند.
کد خبر: ۶۳۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ - 20December 2023

آمریکا در حال بررسی حمله نظامی به یمنی‌ها استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود ادعا کرده است که آمریکا و متحدانش در حال بررسی حملات نظامی احتمالی علیه نیرو‌های یمنی هستند.

پنتاگون در حال آماده کردن طرحی جهت پاسخ مهم به نیرو‌های یمنی است و این طرح قرار است به «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا ارائه شود.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گفته است که آمریکا در حال برنامه ریزی برای انجام اقداماتی است تا بتواند توانایی نیرو‌های یمنی را فلج کند تا یمن نتواند کشتی‌های تجاری عبوری در دریای سرخ را مورد حمله قرار دهد.

همزمان، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که عربستان سعودی قصدی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ ندارد.

رسانه‌های اسرائیلی علت عدم همراهی عربستان با ائتلاف آمریکا در دریای سرخ را ترس از درگیر شدن در جنگ جدید منطقه‌ای عنوان کردند. به گفته رسانه‌های اسرائیلی، عربستان به دنبال توافقی برای پایان دادن به جنگ با صنعا است و از این رو در ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ شرکت نکرده است.

در این حال رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده‌اند که امارات متحده عربی گفته است که در صورت تصمیم واشنگتن برای حمله بسیار مهم به صنعا، به ائتلاف دریایی در دریای سرخ با مشارکت آمریکا خواهد پیوست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار