دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

ضرورت بهره‌گیری از تجهیزات نوین برای برقراری امنیت کشور

با توجه به پهناوری میهن اسلامی‌مان و گستردگی مرز‌ها (حدود هشت هزار و ۷۵۰ کیلومترمربع) بهره‌مندی از تجهیزات و امکانات نوین و به‌روز برای برقراری امنیت در جای جای کشور، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
کد خبر: ۶۳۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۳ - 24December 2023

چشمان همیشه بیدار تاریخ اعمال بی شرمانه دشمنان را برای همیشه ثبت خواهد کردگروه اجتماعی دفاع‌پرس:  صبح شنبه (۲۴ آذر) و درست زمانی که مردم سراسر کشور خود را آماده تشییع پیکر شهدای گمنام می‌کردند و کشور حال هوایی شهدایی به خود گرفته بود خبری در رسانه‌های دیداری و شنیداری مخابره شد؛ خبر این بود در حمله تروریستی و ناجوانمردانه بامداد جمعه به مقر ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان «راسک» در استان سیستان و بلوچستان، ۱۱ نفر از افسران فراجا شهید و تعدادی نیز زخمی شدند، چند نفر از تروریست‌ها در این حمله به هلاکت رسیدند و یک نفر نیز بازداشت شد.

این عملیات که توسط گروهک تروریستی جیش‌الظلم طرح‌ریزی و اجرا شد قطعا از بیرون مرز‌ها هدایت شده است چراکه دشمنان بعداز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به دفعات و بیشتر در مواردی که احساس شکست و ناامیدی می‌کنند از این دست حملات تروریستی کور و بزدلانه انجام می‌دهند.

این اقدامات تروریستی نشان از حب و کینه تمام نشدنی دشمنانی دارد که از قتل و کشتار انسان‌های بی گناه نزد افکار عمومی ابایی ندارند و این حربه را به عنوان دستورالعملی برای خود قرار داده‌اند غافل از اینکه چشمان همیشه بیدار تاریخ همه این اعمال بی شرمانه آنان را برای همیشه ثبت خواهد کرد.

هدف اصلی دشمنان خدشه به امنیت و القای نا‌امیدی به جامعه است آنان می‌خواهند با تلقین بی‌ثباتی در کشور به اهداف شوم خود برسند که هر بار با سد مستحکمی به نام بصیرت مردم برخورد می‌کنند بر اساس قانون هدف از تشکیل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، استقرار نظم و امنیت و تأمین آسایش عمومی و فردی و نگهبانی و پاسداری از‌دستاورد‌های انقلاب اسلامی در چارچوب قانون در قلمرو جمهوری اسلامی ایران است.

اما با توجه به پهناوری میهن اسلامی‌مان و گستردگی مرز‌ها (حدود هشت هزار و ۷۵۰ کیلومترمربع) بهره‌مندی از تجهیزات و امکانات نوین و بروز برای برقراری امنیت در جای جای کشور، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

فلسفه وجود نیرو‌های مختلف نظامی و انتظامی، به دلیل تقسیم حوزه‌های عملیاتی و پرهیز از موازی‌کاری و در عین حال هم‌افزایی برای تحقق دستاوردهایی، چون امنیت، مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی و خنثی‌‎سازی توطئه‌های دشمنان است.

حمله تروریستی به مقر انتظامی شهری که خدمت رسان بوده و مردم به آن رفت و آمد دارند، به واقع جنایت است که همه مجامع بین‌المللی نمونه‌های آن را محکوم کردند و سازمان ملل نیز این حرکت تروریستی مذبوحانه را محکوم کرد.

به هر حال، مقوله امنیت بسیار مهم و حیاتی است به گونه‌ای که زیرساخت ابعاد مختلف زندگی در آن نهفته است و ضرورت دارد در خصوص این موضوع تدبیر لازم لحاظ شود تا به یکی از بزرگترین و اساسی‌ترین نعمت‌ها یعنی امنیت خدشه‌ای وارد نشود و با شناسایی سرچشمه‌های ناامنی و اشرار درصدد برخورد قاطعانه و ریشه‌ای با این پدیده شوم باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار