یادداشت/ سعید نوروزی‌پور

دفاع مقدس؛ دانشگاهی انسان‌ساز

پرداختن به موضوع دفاع مقدس، قهرمانان و رزمندگان ضرورتی همیشگی است و به تعبیر بزرگان، دفاع مقدس در واقع دانشگاه انسان‌سازی بود و باید بسیاری از مفاهیم ارزشی آن در جامعه ساری و جاری شود.
کد خبر: ۶۴۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۴ - 25December 2023
دفاع مقدس؛ دانشگاهی انسان‌سازگروه اجتماعی دفاع‌پرس -  سعید نوروزی‌پور؛ مطالبه اصلی فرماندهی معظم کل قوا از فراجا، قرار گرفتن پلیس در تراز انقلاب اسلامی است، در همین راستا معماری پلیس برای دستیابی به همین هدف در اولویت مدیران فراجا قرار دارد. از الزامات اصلی رسیدن به این مهم، نهادینه شدن مفاهیم ارزشی در بین کارکنان فراجا است.
 
الگو قرار دادن راه و منش و سبک زندگی شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی می‌تواند نقش بسزایی در رسیدن به این هدف والا داشته باشد؛ پرداختن به موضوع دفاع مقدس، قهرمانان و رزمندگان جنگ، ضرورتی همیشگی است و به تعبیر بزرگان، دفاع مقدس در واقع دانشگاه انسان سازی بود و بسیاری از مفاهیم ارزشی در این قالب در جامعه ساری و جاری گردید.
 
تجربه دفاع مقدس نشان داد که با مقاومت و تلاش جهادگران انقلابی و ایمان به امداد‌های الهی می‌توان در برابر فشار‌های دشمنان در حوزه‌های مختلف، کمر خم نکرد بلکه بسیاری از تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد.
 
ایران اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها آنقدر قدرتمند شده و به مرتبه‌ای از بازدارندگی رسیده است که قدرت‌های جهان هم یارای مقابله با آن را ندارند. از طرفی خط فکری انقلاب در تمام سطح بین المللی، منطقه‌ای و جهان اسلام در حال گسترش دامنه خود است.
 
در حالی که جهان در حال تغییر در ساختار قدرت است، جمهوری اسلامی در جریان شکل گیری مفاهیم جدید در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اعتقادی و ساختار سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی اثر گذار است و بی شک در آینده‌ی نزدیک اثر گذاری بیشتری را پیدا خواهد کرد.
 
اما این خودباوری‌ها برگرفته از به فعلیت رسیدن بسیاری از استعداد‌ها و شکوفایی نبوغ در برطرف کردن موانع و مشکلات در طول جنگ تحمیلی بود. در دوران جنگ تحمیلی، همه نگاه‌ها به ایران اسلامی بود و دل میلیون‌ها مسلمان در اقصی نقاط جهان، رزمندگان این نبرد نابرابر را همراهی می‌کرد.
 
همانطور که اما خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند: جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی ما را به جهان صادر کرد. این سبک و شیوه حکمرانی، الگویی برای سایر ملت‌های مستضعف و آزادی خواه شده است و ما شاهد بیداری‌های اسلامی و قیام ملت‌ها در برابر نظام‌های سلطه گر هستیم.
 
در دوران دفاع مقدس، ما شاهد نقش آفرینی مثال زدنی فراجا بوده‌ایم. فراجا از جمله اولین ارگان‌هایی بود که در دفاع مقدس حضور پیدا کرد که دراین راه هم شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرد و افتخارات کارکنان فراجا در دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست؛ لذا تداوم این روحیه انقلابی و ترویج فرهنگ شهادت طلبی و داشتن بصیرت دینی و سیاسی در بین کارکنان فراجا می‌تواند منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) را از پلیس جامه عمل بپوشاند و این پلیس در تراز بستر را برای ایجاد دولت و جامعه اسلامی فراهم می‌کند که مقدمه‌ای برای تشکیل تمدن بزرگ اسلامی است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار