سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان:

مبارزه مردم فلسطین برای احقاق حق خود مشروع است

متقی گفت: در موضوع فلسطین، مردمی که در حال مقاومت هستند و از حقوق خود دفاع می‌کنند، مبارزه آنان مشروع بوده و از آنان می‌کنیم.
کد خبر: ۶۴۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳ - 25December 2023

مبارزت مردم فلسطین در احقاق حق خود مشروع استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان در دیدار با «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی که امروز در مشهد انجام شد، اظهار داشت: کشور افغانستان و جمهوری اسلامی ایران فرصت‌های مشترکی نظیر تجارت، صنعت و ترانزیت با هم دارند. همچنین در حوزه امنیت منطقه هم تأثیرگذار هستند و می‌توانند دست بیگانگان را از منطقه قطع کنند.

وی با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، افزود: در موضوع فلسطین، مردمی که در حال مقاومت هستند و از حقوق خود دفاع می‌کنند، مبارزه آنان مشروع بوده و آنان را مورد حمایت قرار می‌دهیم. همچنین کسانی که به شکل مستقیم ظلم می‌کنند و کشورهایی که به شکل غیرمستقیم از ظالم حمایت می‌کنند را محکوم می‌کنیم.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود به وجود مهاجران افغانستانی در کشور ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: از جمهوری اسلامی ایران قدردانی می‌کنیم چراکه مهاجران کشور افغانستان در اینجا مقیم هستند. این مهاجرین به دلیل مشکلات اقتصادی در ایران سکونت دارند که امیدواریم با حل مشکلات زمینه بازگشت آن‌ها به وطن فراهم شود.

متقی با تاکید بر اینکه موضع افغانستان افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه به خصوص جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در زمینه‌های گوناگون نظیر کریدورهای ارتباطی، صنعت و کشاورزی می‌توانیم همکاری‌های خوبی با ایران داشته باشیم کما اینکه این تعاملات وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار