استاندار خراسان رضوی:

جذب سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی ۱۰ برابر شد

نظری گفت: رقم جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال جاری در استان نسبت به دو سال قبال ۱۰ برابر افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۴۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶ - 26December 2023

جذب سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی ۱۰ برابر شدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی با اشاره به برنامه استانداری خراسان رضوی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، اظهار داشت: اقتصاد در شرایط فعلی کشور ما و از جمله استان خراسان رضوی بسیار با اهمیت است، چراکه به مسائل معیشتی مردم بر می‌گردد و به صورت مستقیم در زندگی مردم و پیشرفت استان تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: بدیهی است طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و شعار سال، ما اولویت را به موضوعات و مسائل اقتصادی باید مرتبط کنیم، البته زیرساخت‌هایی لازم دارد که باید همزمان تامین شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه «اقتصاد بدون نفت» و مردمی بودن آن از ویژگی‌های استان خراسان رضوی است، افزود: ۹۵ درصد از واحد‌ها و کنش‌های اقتصادی ما مبتنی بر نفت و گاز نیست و واحد‌های ما از متوسط به پایین هستند که ویژگی‌های مردمی را در بر می‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی در خصوص وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی استان عنوان داشت: سال ۱۴۰۰ حدود ۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان خراسان رضوی انجام شد، همچنین در سال ۱۴۰۱ این رقم به ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

نظری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ را ۱ میلیارد دلار هدف‌گذاری کردیم، تصریح کرد: از این مقدار حدود ۸۰۰ میلیون دلار و پروژه‌های سرمایه‌گذاری پیرامون آن مصوب شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال بیش از رقم هدف‌گذاری سالانه‌ای که تنظیم کرده‌ایم، سرمایه‌گذاری خارجی جدید در استان خراسان رضوی صورت گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در این راستا مرکز جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تاسیس شده که خدمات ویژه‌ای همچون صدور مجوزها، ثبت شرکت‌ها و خدمات اقامت و دیگر به صورت متمرکز ارائه می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به آمار بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی عنوان داشت: کره جنوبی بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را داشته و امارات و عراق نیز جزو کشور‌هایی هستند که سرمایه‌گذاران آن‌ها حجم بالایی از سرمایه‌گذاری را در استان داشته‌اند. در حوزه تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری نیز کشور افغانستان بیشترین تعداد طرح را ارائه داده است.

وی ادامه داد: ️جذب سرمایه‌گذاری در سال گذشته در خراسان رضوی ۳ برابر میانگین ۹ سال قبل از آن بوده است. در دو سال اخیر با برنامه‌ریزی برای اصلاح و بهبود فرایند‌های اداری و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی در خراسان رضوی رشد خوبی را در سرمایه‌گذاری خارجی بدست آوردیم رشدی که بدون شعار‌هایی مثل برجام رقم خورد.

نظری به اقدامات تحولی در این حوزه اشاره کرد و گفت: ️رکورد ثبت شرکت برای سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی نیز در نوع خود جالب است.

براساس گزارش دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری به طور میانگین در یک روز اگر مدارک فرد کامل باشد ثبت شرکت انجام می‌شود. برای تسهیل سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی گام‌های مهمی برداشته شده و رکورد ثبت شرکت برای سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی براین اساس ۱۶ دقیقه است.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار